دسته بندی مقالات:

قیمت گوسفند روز

بهترین نژاد گوسفند برای پرواربندی

نژاد گوسفند

بسیاری از دامداران امروزه با توجه به قیمت گوسفند روز به دنبال بهترین نژادها برای پرواربندی هستند. نژادهای بسیار مناسبی از گوسفندان وجود دارد که هر کدام به نوبه خود می توانند در گروه بهترین نوع نژاد گوسفند دسته بندی شوند. اما با توجه به شرایط کشور مورد نظر می توان برای تهیه این نژادها اقدام نمود. برخ از کشورها برای پرورش گوسفندان شیرده در تلاش خواهند بود. قیمت گوسفند روز در این کشورها بنا به میزان شیردهی گوسفندان تعیین می شود. در برخی از کشور ها نیز قیمت گوسفند روز بنا به پوست و پشم گوسفندان تعیین خواهد شد. اما در کشور ما دسته بندی گوسفندان برای یافتن بهترین نژاد گوسفند برای پرواربندی ، بر طبق گوشتی و دو قلو زایی آنها صورت خواهد پذیرفت. به نوعی می توان گفت قیمت گوسفند روز  بر حسب گوشتی بودن آن تعیین می شود. البته موارد دیگر مانند پشم و همچنین شیر این حیوان نیز مورد استفاده خواهد بود. اما در درجه ی اول تعیین قیمت گوسفند روز  در کشور ما ، گوشتی بودن دام می باشد. اما بهترین نوع از گوسفندهای پرواربندی دارای چه نژادهایی می باشند؟

قیمت گوسفند روز

قیمت گوسفند روز

بهترین نژاد گوسفند گوشتی در ایران :

• نژاد گوسفند شال :

همانطور که گفته شد دسته بندی نژادها با توجه به خصوصیات آنها صورت می پذیرد. یکی از نژادهای گوشتی در کشور ما نژاد گوسفند شال خواهد بود. این نژاد از گوشت بسیار مرغوبی برخوردار می باشد. همچنین تولید شیر در این گوسفندان اکثر بسیار چشمگیر و مناسب است . زادگاه اصلی این نژاد در منطقه ی بوئین زهرا می باشد. نگهداری از این دامها در مناطق کوهستانی و همچنین شرایط آب و هوایی سرد بسیار نامناسب خواهد بود. خصوصیات ظاهری آنها نیز با برخورداری از پشم با رنگ خاکستری تیره که کم کم در حین رشد کمرنگ تر شده و به رنگ خاکستری روشن و در برخی از مواقع شکری تبدیل می شود و همچنین برخورداری از گوشهای آویزان و در برداشتن لکه هایی سفید بر روی پیشانی قابل تمایز با دیگر انواع نژاد گوسفندان خواهد بود. همچنین این نژاد از پشمی در زیر شکم ، دست، پا و همچنین صورت خود برخوردار نخواهد بود. وزن این نژاد در گوسفندان میش تا حدود 100 کیلو و در گوسفندان قوچ تا حدود 150 کیلو نیز خواهد بود. قیمت گوسفند روز در این نوع از نژادها را می توان با مراجعه به سایت ما و یا با تماس با ما دریافت نمایید.

قیمت گوسفند روز

قیمت گوسفند روز

• نژاد گوسفند لری :

از این نژاد اغلب با عنوان نژاد گوسفند لری بختیاری یاد می کنند. یکی دیگر از گوسفندان گوشتی که به دلیل طعم لذیذ آنها بسیار مورد توجه می باشند ، گوسفندان نژاد لری خواهند بود. خصوصیات ظاهری در این نژاد تاثیرات فوق العاده ای بر روی قیمت گوسفند روز آنها خواهد داشت. برای نمونه گوسفندانی که دارای مو در قسمت سر و همچنین روی پوزه ی خود می باشند ، به دلیل برخورداری از زیبایی ، دارای قیمت بالاتری نسبت به مابقی گوسفندان هستند. رنگ سفید  و یا کرمی در پشم و پوست این گوسفندان که در برخی از آنها با راس های قهوه ای تیره هم وجود خواهد داشت ، از جمله وجه تمایز آنها با دیگر گوسفندان می باشد. لکه های قهوه ای متفاوتی بر روی نواحی مختلف بدن این حیوان را شاهد هستیم که یکی دیگر از خصوصیات ظاهری در آنها به شمار می آید. از جمله خصوصیت قابل توجه در این نژاد میزان درشتی دنبه در آنها خواهد بود. در بین بسیاری از نژادهای داخلی این نژاد از بیشترین میزان دنبه برخوردار خواهد بود. خصوصیت قوچ ها در این نژاد درشت بودن ، عضلانی و عریض بودن ران ها خواهد بود. نگهداری از این دام در مناطق کوهپایه ای به دلیل برخورداری از قدرت دست و پای کشیده و قدرتمند مناسب و ایده آل خواهد بود. اغلب عشایر نشینان اقدام به نگهداری از این نژاد می نمایند.

• نژاد گوسفند مهربان :

یکی دیگر از انواع نژادهای گوشتی در کشور ما ، نژاد مهربان خواهد بود. این نژاد در مناطق استان همدان رشد و نمو نموده و بسیار مناسب می باشد. 13 درصد از کل جمعیت این نژاد دو قلو زا بوده اند. از خصوصیات ظاهری این دام می توان به خالی بودن سر و صورت و زیر شکم از پشم اشاره نمود. قوچ در این نژاد دارای شاخ می باشد. شاخ این حیوان بسیار کم رشد می نماید و پس از مقدار مناسبی به رشد کردن ادامه نخواهد داد. اما میش در این نژاد دارای شاخ نمی باشد. رنگ پشم و پوست در این نژاد اغلب به رنگ قهوه ای تیره و یا روشن می باشد. اغلب بره های تازه متولد شده در این نژاد به رنگ سیاه هستند. کم کم با رشد رنگ آنها تغییر کرده و به رنگ قهوه ای روشن و یا تیره تبدیل خواهند شد. این نژاد با در بر داشتن گوشت بسیار ایده آل و همچنین گوسفند شیری مناسب و نیز قیمت گوسفند روز مطلوب می تواند انتخاب هوشمندانه ای برای پرواربندی به شمار آید.

• نژاد گوسفند سنگسری :

اگر به دنبال خرید یک نژاد با قیمت گوسفند روز ایده آل و همچنین برخورداری از گوشت بسیار مناسب هستید بهتر است از این نژاد غافل نمانید. گوسفند با نژاد سنگسری از بهترین گوسفندان گوشتی در کشور ما می باشد.

به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران:
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
×
ورود / عضویت
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
Proceed With WhatsApp
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:60)