دسته بندی مقالات:

قیمت گوسفند زنده

بهترین نژاد گوسفند زنده برای مصرف گوشت قرمز

بهترین گوسفند زنده برای مصرف گوشت

یکی از نیازهای بدن انسان استفاده از گوشت قرمز می باشد. در کشورهای دیگر از گوشتهای مختلف حیوانات استفاده می نمایند. در کشور ما استفاده از گوشت گاوی و گوسفندی بهترین گزینه برای رفع نیاز بدن خواهد بود. اما گوشت گوسفندی به دلیل برخورداری از طبع گرم ، خواص بیشتری را برای بدن به همراه خواهد داشت. قیمت گوسفند زنده ،امروزه در بازار با نوسانات بسیاری مواجه می باشد. دامداران بسیاری برای رفع نیاز بازار ، اقدام به پرورش طیف عظیمی از نژادهای مختلف دامها نموده اند. تمامی گوسفندان موجود دارای اصالت و نژاد می باشند. برخی از آنها در نژادهای مختلفی از جمله نژادهای پوستی و پشمی ، برخی نژاد شیری ، نژاد چند قلوزایی و نژاد گوشتی دسته بندی شده اند. یکی از موارد قابل توجه در دامداری کشور ما ، نگهداری و پرورش نژادهای گوشتی خواهد بود. قیمت گوسفند زنده اغلب بر اساس این نژادها تعیین و دسته بندی می شوند. دامداران نیز با توجه به قیمت گوسفند زنده و نژاد آن اقدام به خرید و فروش این گوسفندان می نمایند. اما چه نژادهایی در کشور ما به عنوان بهترین نژادهای گوشتی شناخته شده اند ؟

قیمت گوسفند زنده
قیمت گوسفند زنده

بهترین انواع نژاد گوشتی در ایران با توجه به قیمت گوسفند زنده

• نژادهای سنجابی و قیمت گوسفند زنده آن

هر کدام از نژادهای مختلف دارای خصوصیات ظاهری منحصر به فردی می باشند. دامداران با توجه به این خصوصیات می توانند نژاد مناسب را شناسایی و پس از بررسی های لازم اقدام به تهیه آنها نمایند. نژاد سنجابی نیز از نوع نژادهای گوشتی گوسفندان می باشد که با قیمت گوسفند زنده ی مناسبی خرید و فروش می شوند. نژاد سنجابی گوسفندان ، از نوع نژاد پشمی و گوشتی خواهد بود که با استفاده از آن دامداران از سود مناسبی برخوردار می شوند. خصوصیات رنگی در این نوع از گوسفندان ، رنگ پشم و پوست نخودی و یا سفید رنگ خواهد بود. البته در برخی از مواقع در گروهی از این نژاد گوسفندی ، شاهد برخی از لکه های قهوه ای بر روی دست ، گردن ، پا و گوش ها بوده اند. جثه ای این دام اکثرا بزرگ و قوی می باشد. همانطور که می دانید وزن هر گوسفند پس از ذبح 50 درصد کاهش می یابد، اما گوسفندان با نژاد سنجابی از وزن بسیار مناسبی پس از ذبح برخوردار هستند. کیفیت خوب پشم این نوع از دام ها ، آنها را به محصولات سودآوری تبدیل نموده است. محیط رشد این نژاد اغلب مناطق کوهستانی خواهد بود. خرید نژاد سنجابی با توجه به قیمت گوسفند زنده بسیار به صرفه و مناسب خواهد بود.

قیمت گوسفند زنده
قیمت گوسفند زنده

• نژادهای بلوچی و قیمت گوسفند زنده آن

به جرات می توان گفت که 10 درصد از جمعیت گوسفندی کشور ، نژاد بلوچی خواهد بود. این نژاد علاوه بر برخورداری از گوشت مناسب و با کیفیت ، از پشم بسیار مرغوبی نیز برخوردار می باشد. از این جهت استفاده از این نژاد برای اکثر دامداران بسیار ایده آل و مناسب خواهد بود. خصوصیات ظاهری این نوع از گوسفندان کاملا شبیه به گوسفندهای مرغوب گوشتی می باشد. گردن های کوتاه ، دست و پای قوی و نیرومند، سینه ی بزرگ و همچنین کمر مستقیم از جمله خصوصیات ظاهری در این نژاد خواهد بود. رنگ پشم و پوست در نژاد گوسفند بلوچی سفید یکدست خواهد بود. البته این گوسفندان از لکه های سیاهی بر روی مفاصل پا و دست و همچنین پوزه و دور چشم برخوردار هستند. دنبه ی این گوسفندان به نسبت برخی از گوسفندان دیگر بسیار کم و ناچیز می باشد. از این جهت از گوشت این نژادها با عنوان گوشتهای بدون چربی و یا کم چربی یاد می شود. البته برخی از میش های این نژاد دوقلوزا می باشند. با توجه به خصوصیات بسیار ویژه در این نژاد قیمت گوسفند زنده ی آنها بسیار مناسب و به صرفه خواهد بود. شما با خرید یک گوسفند زنده از این نژاد می توانید به سود چشمگیری از نظر فروش پشم گوسفند ( که طرفدار بسیار زیادی در صنعت قالی بافی دارد) و همچنین افزایش دام ( از نظر دوقلوزایی میش های آن) و گوشت مناسب آن دست یابید.

• نژاد شال و قیمت گوسفند زنده آن

یکی از نژادهای برجسته در بین گوسفندان گوشتی ، نژاد شال می باشد. این گوسفند کاملا گوشتی و بسیار مناسب خواهد بود. از خصوصیات برجسته در این نژاد درشتی گوسفندان خواهد بود. نگهداری از این گوسفند اغلب با توجه به شرایط جوی متعادل امکان پذیر خواهد بود. این نژاد از مقاومت بسیار پایینی نسبت به سرما برخوردار می باشد. خصوصیات ظاهری در این نژاد با پشم های خاکستری تیره آغاز شده و در حین رشد گوسفند این رنگ پشم و پوست تغییر کرده و به خاکستری روشن و یا به رنگ شکری تعییر خواهد یافت. یکی دیگر از خصوصیات ظاهری در این گوسفندان ، برخورداری از لکه های سفید بر روی پیشانی آنها می باشد. البته ناگفته نماند که از این نژاد با عنوان نژاد شیری نیز یاد می کنند. شیر میش های این نژاد بسیار مرغوب و با کیفیت بوده است .همانطور که گفته شد این نژادها از درشتی ایده آلی برخوردار هستند. تخمین وزن گوسفندان این نژاد با مابقی نژادها متفاوت بوده است. این نژاد با برخورداری وزن 100 الی 150 کیلو همچنان در پرواربندی پیشرو بوده است. از این رو می توان گفت قیمت گوسفند زنده در این نژاد بسیار به صرفه می باشد.

به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران:
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
×
ورود / عضویت
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
Proceed With WhatsApp
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:60)