دسته بندی مقالات:

اهمیت رعایت بهداشت توسط دامدار و تاثیر آن بر دام

خرید گوسفند زنده برای عقیقه

سوالی که بسیاری از افراد هنگام خرید گوسفند زنده قربانی می پرسند؛ شامل تشخیص سن گوسفند زنده، بهداشتی بودن گوشت گوسفند، اطمینان از گوشتی بودن گوسفند زنده و نه چربی بودن آن و… می باشد. در این متن قصد داریم تا با ارائه اطلاعاتی جامع و کامل، کمک بهتری در تصمیم گیری خرید گوسفند زنده قربانی داشته باشیم.

Damkala-Sheep01.jpgخرید گوسفند زنده قربانی

 

چگونگی تعیین سن برای خرید گوسفند زنده قربانی

یکی از روش های مرسوم برای تعیین سن گوسفند زنده و خرید گوسفند زنده قربانی، مشاهده وضعیت دندان های پیشین می باشد:
•    در هنگام تولد، بره گوسفند زنده دارای هشت دندان پیشین شیری یا به اصطلاحی دیگر موقتی، در آرواره ی پایین خود می باشد.
•    پس از گذشت یکسال و در سن یک سالگی گوسفند زنده، عملیات تعویض دندان های شیری با دائمی رخ می دهد. بدین صورت که اولین جفت از دندان های به اصطلاح مرکزی شیری افتاده و دندان های بلند تر و یکنواخت تری جایگزین می شوند.
•    در سال دوم زندگی بره، دومین جفت جایگزین می شود.
•    در سال سوم زندگی بره، سومین جفت جایگزین می شود.
•    در سال چهارم زندگی گوسفند زنده، شاهد آن خواهیم بود که چهارمین جفت جایگزین می شود.
•    در سال پنجم دوره زندگی گوسفند زنده، بین دندان هایش فاصله می افتد.
•    و در سال ششم زندگی احتمال این که تعدادی از دندان های وی دچار شکنندگی شود بسیار بالا می باشد.

چگونگی تعیین سن برای خرید گوسفند زنده قربانی

چگونگی تعیین سن برای خرید گوسفند زنده قربانی

اهمیت رعایت بهداشت توسط دامدار و تاثیر آن بر دام

رعایت بهداشت توسط دامدارا و تاثیر آن بر دام و در نهایت بر خرید گوسفند زنده قربانی بر همگان آشکار است. اهم عملیات بهداشتی هر مرکز پرورش و تولید دام، از جمله مجموعه ما شامل موارد زیر است؛ همچنین شایان ذکر است که این عوامل باعث بالا رفتن کیفیت زندگی دام و عدم انتقال بیماری های عفونی و انگلی به انسان شده و موجب می گردد تا خرید گوسفند زنده قربانی به دور از هر دغدغه ی خاطری صورت پذیرد.
•    واکسیناسیون دام: همانطور که می دانیم بهترین روش مبارزه با بیماری ها استفاده از واکسن (چه در انسان و چه در حیوانات) می باشد. مصونیت بدست آمده از واکسیناسیون متوجه دامدار و سایر انسان ها خواهد بود.
•    کمک به زایمان گوسفند زنده ماده و مراقبت از آن بره و گوسفند زنده ماده: اغلب گوسفند های زنده به صورت طبیعی زایمان می کنند. در صورت نیاز به کمک گوسفند زنده ماده در حال زایش، دامدار دست های خود را کاملا با آب و صابون و یا الکل ضد عفونی کرده و به زایش کمک می کند. همچنین بند ناف را بریده، گوسفند مادر را به ترغیب از پرورش بره نموده و در صورت وجود مشکل تغذیه بره به او کمک می نماید.
•    خوراندن داروهای انگلی به دام: به صورت کپسول، قرص های معمولی، مایع یا تزریق داروهای ضد انگلی را می توان به دام تزریق کرد. البته خوراندن دارو به گوسفند زنده قربانی، با استفاده از دستگاه Balling guns انجام می شود. دامدار می تواند وسط تخته ای را به شکل بیضی برش داده و قرص را به آسانی داخل دهان گوسفند زنده نماید و یا با پنس مخصوص کپسول قرص را در مری دام قرار می دهند. برای خوراندن داروهای پودری نیز کافیست تا از Drencher استفاده شود.

اهمیت رعایت بهداشت توسط دامدار و تاثیر آن بر دام
اهمیت رعایت بهداشت توسط دامدار و تاثیر آن بر دام

بهداشت دام و خرید گوسفند زنده قربانی

اگر بهداشت دام رعایت نشود بسیاری از بیماری ها چون پیروپلاسموز یا زردی و بابزیور، باعث بیماری دام و آلوده شدن گوشت می شود که این امر موجب انتقال بیماری ها در خرید گوسفند زنده قربانی برای مادر و کودک به اطعام شوندگان خواهد شد. سوالی که در این جا مطرح می شود این است که متولیان مراکز پرورش گوسفند چه می کنند و چگونه می توان نسبت به خرید گوسفند زنده قربانی اقدام نمود؟ پاسخ به این سوال سهل الممتنع می باشد. آسان از این نظر که از لحاظ تئوریک قابل شمارش بوده اما از نظر عملی دارای ظرائف و ریزه کاری های خاصی می باشد. دامداران با غوطه ور نمودن دام در مایعات سمی، افشاندن یا اسپری کردن محلول سم بر بدن گوسفند زنده، دوش دادن گوسفند زنده، حمام های ضد انگلی، کنترل درجه حرارت شرایط محیطی، کنترل درجه حرارت آب، تهویه مناسب محیط، رعایت بهداشت جایگاه و محل های استراحت دام و کاستن رطوبت محل زندگی گوسفند زنده و… اقدام به رعایت بهداشت دام ها می نمایند. خریداران گوسفند زنده برای عقیقه مادر و کودک می توانند با توجه به رعایت نکاتی که در مقالات مرکز پرورش دام ما بیان می شود، انتخاب صحیح تری را داشته و به علاوه این سنت پاک را با خرید گوسفند زنده قربانی برای مادر و کودک (عقیقه) و همچنین دیگر نذورات و قربانی های خود ادا کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید گوسفند زنده قربانی  کافیست تا با شماره تلفن های ما تماس بگیرید.

بهداشت دام در خرید گوسفند زنده قربانی

بهداشت دام در خرید گوسفند زنده قربانی

به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران:
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
×
ورود / عضویت
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
Proceed With WhatsApp
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:60)