دسته بندی مقالات:

تولید گوسفند در کشور

درصد پراکنش گوسفند زنده در استان های ایران

مقام اول تا سوم تولید و عرضه گوسفند زنده در کشور

بر اساس اطلاعات به دست آمده از سازمان دامپزشکی و هم چنین نظام دامپزشکی کشور، استان خراسان رضوی با 13.5 درصد از گوسفندان کل کشور، بالاترین نرخ تولید و عرضه محصولات دام سبک در کشور را دارد. بعد از استان خراسان رضوی، استان فارس با 7.5 درصد از تعدا کل دام های سبک کشور (گوسفند) بالاترین نرخ تولید و عرضه را در کشور در دست دارد و استان آذربایجان غربی با تولید و عرضه 7.2 درصد از دام سبک (گوسفند) کل کشور در مقام سوم قرار دارد.

 

سایر استان های عرضه کننده دام سبک در کشور

به ترتیب استان های آذربایجان شرقی، خوزستان، اصفهان، اردبیل، لرستان، خراسان شمالی و کرمانشاه در مقام چهارم تا دهم تولید و عرضه گوسفند در کشور قرار دارند. این استان ها به همراه سایز استان هایی که در نمودار پایین مشخص است، نیاز کشور به گوشت قرمز از دام سبک کشور را تامین میکنند.

تولید گوسفند در کشور

 

 

کل تولید گوسفند در کشور

ایران با تولید حدود 50 میلیون راس گوسفند در سال، جزو کشورهای پیشرو در عرضه دام سبک در جهان به شمار میروند. این تولید به واسطه محیا بودن بستر محیطی و آب و هوای مناسب ایران برای تولید گوسفند و همچنین ویژگی های فرهنگی ایران (غذاهای متعدد سنتی موجود در فرهنگ ایران که با گوشت گوسفند تولید میشود) محقق گردیده است.

به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران:
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
×
ورود / عضویت
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
Proceed With WhatsApp
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:60)