دسته بندی مقالات:

شرایط قربانی کردن گوسفند زنده

دعای برای قربانی کردن گوسفند زنده

ثواب قربانی نمودن گوسفند زنده

گوسفند زنده را به مناسبت نذری دادن به افراد نیازمند و تهی دست قربانی می کنند تا بتوان بدین وسیله ثواب زیادی برد. اما برای هر کاری آداب و رسوم خاصی هم وجود دارد که شما می توانید با رعایت موارد به کار گرفته شده در آن خیال همگان را از خوردن گوشتی حلال و بدون هیچ گونه مشکلی در ذبح آن راحت و آسوده خاطر کنید. برای این منظور می بایست حتما آداب و رسوم قربانی نمودن گوسفند زنده به خوبی انجام گیرد تا بتوان گوسفند زنده ای را قربانی نمود و گوشت آن را میان فقراء و تنگ دستان تقسیم نمود تا به این ترتیب شما نیز ثواب زیادی از تقسیم آن ببرید. در ادامه ضمن ارائه نکاتی در این خصوص به دعای برای قربانی کردن گوسفند زنده نیز اشاره می شود که فرد ذبح کننده می بایست این دعا را پیش از سر برید گوسفند بخواند و سپس اقدام به قربانی کردن آن کند.

برای خرید گوسفند زنده با قیمت ارزان و با ذبح و حمل رایگان به کل تهران به این صفحه مراجعه نمایید  

خرید گوسفند زنده

قربانی کردن به منظور دفع بلا

قربانی کردن گوسفند زنده علاوه بر آن که ثواب دارد؛ موجب برطرف نمودن بلا و مصیبت می شود تا سلامتی خود و دیگران را با قربانی کردن گوسفند زنده تضمین نمایید. بنابراین قربانی کردن گوسفند زنده می تواند هر گونه مریضی و درد و بلا را از شما دور نگه دارد. اما برای بهره مند شد از این سنت حسنه الهی می بایست حتما یک سری اصولی هم رعایت شود تا با رعایت نمودن همه این موارد بتوان قربانی کردن گوسفند زنده را به طور صحیح و درستی انجام داد تا موجبات تقرب الهی را برای خود و آشنایان خود فراهم ساخت. بنابراین اگر خدای نکرده بیماری دارید و شفای عاجل آن را از خداوند منان خواستارید؛ می توانید با قربانی کردن گوسفند زنده به هدف مورد نظر خویش دست یابید.

شرایط لازم برای قربانی کردن گوسفند زنده

در صورتی که درصدد قربانی کردن گوسفند زنده می باشید؛ می بایست شرایط لازم را برای آن برای خود فراهم سازید تا به این منظور بتوانید رو به قربانی کردن گوسفند زنده آورید. از جمله شرایط لازم در این راستا ذکر این مسئله است که ذابح یا همان فرد قربانی کننده می بایست فردی مسلمان بوده و به سن بلوغ رسیده باشد. چنین فردی نباید هیچ گونه مخالفتی با اسلام و پیامبر و اهل آن داشته باشد و از دشمنان اهل بیت نباید باشد تا به این ترتیب بتوانند روند قربانی کردن گوسفند زنده شما را به عهده گیرد. شما نیز به عنوان متولی اجرای سنت الهی می بایست تمکن مالی خرید گوسفند زنده را داشته باشید و پس از مراجعه نمودن به مراکز فروش گوسفند زنده می بایست با در نظر گرفتن قیمت روز گوسفند زنده یکی را در صورتی که توانایی مالی دارید؛ برای خود خریداری کرده و سپس آن را برای اعمال مربوط به عید قربان یا هر گونه نذر دیگری ذبح نمایید تا مشمول لطف و رحمت خداوند متعال واقع گردید.

فروش گوسفند زنده

دعای برای قربانی کردن گوسفند زنده

حال که با شرایط و ضوابط قربانی کردن گوسفند زنده آشنا شدید؛ پس از در نظر گرفتن تمامی این شرایط بایستی به کسی که قرار است گوسفند شما را ذبح کند گوشزد کنید که دعای پیش از قربانی کردن گوسفند زنده را بخواند تا هر گونه بلا و مریضی از شما و دوست و آشنایان شما برطرف گردد. همان طور که می دانید روز دهم ذی الحجه روز عید قربان می باشد و از قدیم الزمان این گونه رسم بوده است که به وقت قربانی کردن یا کشتن گوسفند یا قربانی مورد نظر شما می بایست رو به قبله ماند و در زمان نحر یا سر بریدن گوسفند زنده این دعا را خواند:

 

وَجَّهْتُ وَجْهِيَ لِلَّذِي فَطَرَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ حَنِيفًا وَمَا أَنَا مِنَ الْمُشْرِكِين

من از روى اخلاص پاكدلانه روى خود را به سوى كسى گردانيدم كه آسمان ها و زمين را پديد آورده است و من از مشركان نيستم.

إِنَّ صَلَاتِي وَنُسُكِي وَمَحْيَايَ وَمَمَاتِي لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ لَا شَرِيكَ لَهُ وَبِذَلِكَ أُمِرْتُ وَأَنَا أَوَّلُ الْمُسْلِمِينَ

در حقيقت نماز من و ساير عبادات من و زندگى و مرگ من براى خدا پروردگار جهانيان است كه او را شريكى نيست و بر اين كار دستور يافته‏ ام و من نخستين مسلمانم.

اللَّهُمَّ مِنكَ وَ لَكَ بِسْمِ اللَّهِ وَ اللَّهُ أَكْبَرُ

خدايا! از تو و براى توست، به نام خدا و خدا بزرگ است.

 

پس از ذکر این دعای قربانی کردن گوسفند زنده می تواند سر گوسفند مورد نظر را ببُرد و بگوید

اللَّهُمَّ تَقَبَّلْ مِنِّي

خدايا از من قبول فرما.

 

با ذکر این ادعیه می توان گفت که قربانی نمودن گوسفند زنده به درستی انجام گرفته است و می توان نسبت به آن اطمینان حاصل نمود. پس در صورتی که خودتان به عنوان ذبح کننده قربان هستید؛ بهتر است این دعاها را بخوانید و در صورتی که فرد دیگری به عنوان ذبح کننده است و شما به عنوان متولی این کار هستید، بهتر است دستتان را روی دست او گذشته و این دعاها را بخوانید.

به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات کاربران:
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
میلاد
میلاد
1 سال قبل

یعنی دعا برای قربانی گوسفند را به این ترتیب باید انجام دهیم ؟

مسلم
مسلم
4 ماه قبل

ولا طرفای ما چیزی دیگه ای میخونن

×
ورود / عضویت
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
Proceed With WhatsApp
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:60)