دسته بندی مقالات:

خوراک قلم

طرز تهیه آب قلم با قلم گاو یا گوسفند

بررسی فواید مصرف انواع قلم در غذا

برای تهیه آب قلم، ابتدا نیاز به خرید و استفاده از بهترین نمونه های قلم دارید. یعنی شما باید پیش از انجام هر اقدامی در زمینه پخت، باید به بازار فروش گوشت مراجعه کنید. در این بازارهای محصولات متنوعی ارائه می شود که می تواند نیاز شما را در این رابطه تامین کند. به همین دلیل، شما عزیزان لازم است برای خرید، معتبر ترین بازار را انتخاب کنید. زیرا محصولات خریداری شده، در نهایت در غذای مد نظر شما استفاده می‎شوند.
در برخی بازارها، پس از ذبح گوسفند زنده، قلم آن را به صورت بسته بندی شده به فروش می رسانند. نمونه هایی از این محصول نیز در بازارهای آزاد فروش گوشت عرضه می شوند. توصیه می کنیم محصولاتی که خریداری می کنید، دارای مهر و تاریخ تولید باشند تا هیچگونه مشکل احتمالی برایتان به وجود نیاید. در ادامه این بخش، به بررسی فواید انواع قلم پرداخته و اطلاعات شما را در این زمینه افزایش می دهیم.
قلم گوسفند و گاو، دارای خواص بسیار زیادی هستند. آن ها برای استفاده در مواد و غذاهای گوناگونی خریداری می شوند. پس می توان گفت مصرف آن ها تنها به تولید آب قلم محدود نمی شود. یکی از فوایدی که مصرف قلم برایتان به دنبال می آورد، کمک به استخوان سازی و افزایش جذب ویتامین‎های محلول در بدن است. به علاوه، آن ها فرایندهای ساخت کلسیم را نیز تسهیل کرده و موجب افزایش قوای بدن می شوند.
انواع قلم گاو دارای خاصیت‎های ضد باکتری نیز هستند. زیرا با افزایش ایمنی بدن، موارد ابتلا به میکروب های بیماری زا و باکتری ها را کاهش می دهند. در ادامه این مقاله، به بیان روش‎های پخت و آماده سازی آب قلم پرداخته ایم. پس برای بهره مندی از این دستور پخت، ما را تا انتهای این متن همراهی کنید.

قلم گاو
قلم گاو

آماده کردن مواد اولیه برای تهیه آب قلم

مواد اولیه ای که برای تهیه آب قلم مورد استفاده قرار می گیرد، محدود و ساده هستند. یعنی شما می توانید تنها با استفاده از چند نمونه اقلام خوراکی، به پخت این غذا بپردازید. به علاوه، موادی که برای پخت این غذا مورد استفاده قرار می گیرند، بسیار ساده هستند. از همین رو، این غذا را می توان در دسته غذاهایی قرار داد که حداقل ماهی یکبار، می توان آن را تهیه کرد.
در ابتدای مرحله اول پخت قلم، باید قلم خریداری شده را خوب تمیز کنید. گرفتن رگه های اضافی در محل استخوان ها، تمیز کردن جداره های داخلی قلم و پاکسازی کلی آن، از اصلی ترین مراحل آماده سازی است. پس از انجام این کار، حالا نوبت به شست و شوی این محصولات رسیده است. بهتر است قلم ها را در یک قابلمه قرار داده و آن را به مدت نیم ساعت پر از آب کنید. این کار موجب خارج شدن هرگونه آلودگی احتمالی از دیواره های داخلی و خارجی قلم می شود. پس از آن، قلم ها را دوباره شست و شو داده و آن ها را درون یک آبکش قرار می دهیم. این کار باعث خروج آب اضافی قلم می شود.
پس از تمیز کردن قلم گاو، حالا نوبت به خرد کردن پیاز ها رسیده است. برای از بین بردن بوی بد قلم، استفاده از پیاز و سایر سبزیجات معطر ضروری است. البته اغلب افراد تنها از پیاز برای خوشبو کردن غذا استفاده می کنند. در حالی که می توان از سبزیجاتی مانند گشنیز و جعفری نیز برای خوش عطر شدن غذا استفاده کرد. در بخش بعدی، به شما در رابطه با فوت و فن های پخت حرفه ای قلم توضیحاتی ارائه می کنیم.

خوراک قلم
خوراک قلم

مرحله دوم پخت قلم به صورت مجلسی

تهیه آب قلم، پس از خرد کردن پیاز ها و ریختن آن ها در قابلمه، به مراحل نهایی خود نزدیک شده است. به این ترتیب و پس از جوشیدن آب موجود در قابلمه، لازم است زیر شعله را کم کنید. پس از آن، کفی که بر روی آب جمع شده و غالبا ظاهر زشتی به غذای شما می دهد را جمع کرده و دور بریزید. در نهایت، پیش از بستن درب قابلمه و آماده سازی آن برای پخت نهایی، نمک و فلفل را اضافه کنید. هرچه میزان نمک و فلفل این غذا بیش تر باشد، چربی بیش تری از قلم ها خارج می شود. پس بهتر است تعادل را در این زمینه رعایت کنید.
پس از انجام تمامی این موارد، درب قابلمه را بگذارید تا پخت قلم به درستی صورت بگیرد. میزان پخت و مغز پخت شدن قلم، به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله اینکه اگر قلم ها مربوط به گوشت حیوان پیر باشند، قطعا پخت آن ها زمان زیادی به طول می انجامد. همچنین نوع قابلمه و شعله ای که برای پخت این غذا استفاده می کنید نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. به هر حال، آماده سازی نهایی قلم حدود پنج الی شش ساعت طول می کشد. بهتر است شما حد واسط این زمان را برای پخت در نظر بگیرید.

آب قلم گوسفند
آب قلم گوسفند

آماده کردن نهایی آب قلم گاو

در نهایت با انجام تمامی موارد ذکر شده، قلم گاو پس از چند ساعت آماده می شود. برای افزایش غلظت این غذا، شما می توانید قطعات مختلفی از گوشت را نیز به آن اضافه کنید. به عنوان مثال، می توانید قطعه های کوچکی از ماهیچه را به غذا اضافه کنید. همچنین، می توانید برای خوش طعم تر شدن آن، یک تا دو حبه سیر رنده شده به مخلوط نهایی اضافه کنید.
برای سرو آب قلم، شما می توانید از نان لواش و یا نان بربری استفاده کنید. در ضمن، استفاده از نان سنگک نیز مزه این غذا را بسیار مطلوب می کند. در ضمن، پس از پخت این غذا، آن را به صورت داغ سرو کنید. زیرا در صورت سرد شدن، روغن آن مزه نامطلوبی به غذا می دهد.
قیمت گوسفند، تاثیر زیادی در خرید قلم و پخت آن به صورت عمده دارد. برخی از تولیدکنندگان هستند که بالاترین قیمت ها را برای این محصولات در نظر می گیرند. برخلاف این گروه، برخی دیگر از تولیدکنندگان، ارزان ترین قیمت را برای ارائه این محصول در نظر می گیرند. شما می توانید بر طبق نیازی که به هر نمونه گوشت دارید، نیاز خود را با مراجعه به فروشگاه های حرفه ای برطرف کنید.

قلم گوسفند
قلم گوسفند

به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران:
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
×
ورود / عضویت
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
Proceed With WhatsApp
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:60)