دسته بندی مقالات:

بریونی

طرز تهیه بریانی اصفهان با گوشت گوسفندی

بررسی زوایای پنهان مصرف گوشت

مصرف گوشت گوسفندی، از چند منظر مورد بررسی قرار می گیرد. یعنی مصرف کنندگان ابتدا و پیش از مصرف این  گوشت، باید از یکسری نکات و پارامترهای دخیل در کیفیت این محصول اطمینان حاصل کنند. به همین دلیل هنگام خرید این محصول، نباید به صورت شتابزده و غیر اصولی عمل کرد. در ادامه این مطلب، به بیان نکاتی که لازم است برای خرید بهتر بدانید، می پردازیم. پس تا پایان مقاله ما را همراهی کرده و از این نکات بهره مند شوید.
گوشت گوسفندی به دلیل بافت نرم و لطیف خود، بیش تر به منظور تهیه انواع خورشت و کباب مورد استفاده قرار می گیرد. پس اگر در حال برپایی مهمانی مجللی هستید، به شما توصیه می کنیم این نمونه گوشت را بر سایر گونه های موجود ترجیح دهید. تکه های این نمونه از گوشت، به دلیل آنکه بسیار نرم و انعطاف پذیر هستند، بافت خوش طعمی به خورشت طبخ شده شما می دهند. به علاوه آن ها با تمامی ذائقه‎های غذایی مطابقت داشته و اغلب افراد، مشکلی در مصرف آن ندارند.
هنگام انتخاب گوشت گوسفندی، باید به نکات مهمی از جمله بو و رنگ این محصول دقت داشته باشید. اصولا هرچه رنگ گوشت قرمز تر باشد، کیفیت و تازگی آن بیش تر است. همچنین عدم وجود بوی نامطلوب، نشان دهنده این است که گوشت مذکور تازه ذبح شده است. به خاطر داشته باشید که هنگام خرید گوشت، به حالت ارتجاعی آن نیز توجه نشان دهید. چنانچه گوشت با ضربه انگشت شما دچار فرو رفتگی شد و به همان حالت باقی ماند، آن را خریداری نکنید.
در ادامه مطلب، به بیان طرز تهیه بریانی اصفهانی با گوشت پرداخته و رسپی آن را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. پس چنانچه مایل به بهره مندی از این دستور پخت هستید، ما را همراهی کنید.

گوشت گوسفندی

گوشت گوسفندی

مرحله اول تهیه بریانی اصفهانی

تهیه بریانی اصفهانی، قدمت و سابقه ای دیرینه در کشور دارد. یعنی سابقه تولید و تهیه این غذا، به سالیان بسیار دور بر می گردد. اغلب رستوران ها محیط های تهیه غذای معروف در کشور، این غذا را تهیه و برای مشتریان عرضه می کنند. به همین دلیل، تولید و ارائه این غذا تنها محدود به شهر اصفهان نمی شود. پس همه افراد می توانند بدون زندگی در شهر اصفهان، این غذا را در رستوران های موجود در شهر خود مصرف کنند. همچنین اگر در محل اطراف زندگی خود رستورانی که بریانی را تهیه می کند نیافتید، می توانید این غذا را خودتان تهیه کنید. در ادامه مطلب به بیان دستور پخت این غذا می پردازیم.
•    پخت بریانی اصفهانی، بیش تر با استفاده از گوشت گوسفندی و جگر سفید تهیه می شود. به دلیل بافت لطیف بریانی اصفهانی، اغلب آشپزها و متخصصان تغذیه، این گوشت را مناسب ترین گوشت برای پخت بریانی می دانند.
•    برای تولید، ابتدا گوشت گوسفندی و جگر سفید را ( ترجیحا تازه باشد) شست و شو داده و در آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. پس از آن نوبت به برش دادن و تکه تکه کردن گوشت رسیده است. بهتر است گوشت را در اندازه های استاندارد و صحیح برش دهید. هرچه تکه های گوشت و جگر کوچک تر باشند، زمان پخت آن ها کاهش پیدا می کند.
•    پس از انجام این کار، تکه‎های گوشت گوسفندی و جگر را درون قابلمه‎ای ریخته و به همراه کمی پیاز و ادویه، آن را بپزید. اصولا مدت زمان پخت گوشت، به عوامل مختلفی از جمله میزان تازگی برش آن بستگی دارد.

بریانی اصفهان
بریانی اصفهان

مرحله دوم تهیه بریانی اصفهانی

در مرحله دوم تهیه بریانی اصفهانی، شما باید گوشت و دنبه طبخ و پخته شده را با دنده ریز چرخ کنید. چرخ کردن گوشت و دنبه را می توان به صورت جداگانه و یا همزمان انجام داد. توصیه ما این است که گوشت و دنبه را به صورت همزمان چرخ کنید تا همبستگی آن ها بیش تر شود. پس از انجام این کار، نوبت به اضافه کردن انواع ادویه و چاشنی فرا رسیده است.
شما می توانید از انواع چاشنی ایرانی برای طبخ بریانی و مزه سازی آن استفاده کنید. به عنوان مثال، چاشنی زعفران یکی از اصلی ترین چاشنی هایی است که در این غذا به کار می رود. به علاوه، نمک و فلفل نیز از مهم ترین طعم دهنده های این محصول هستند. همچنین یکی دیگر از موادی که بیش تر تحت عنوان افزودنی و طعم دهنده به این تولیدات اضافه می شود، کنجد است. البته برخی از افراد کنجد را در مراحل نهایی تولید بریانی استفاده می کنند.
پس از ترکیب مواد اولیه گوشت گوسفندی چرخ شده، اضافه کردن مواد اولیه و سپس مخلوط کردن، نوبت به مراحل بعدی پخت می رسد. تنظیم درجه سفتی و لطافت گوشت، به علاقه شخصی و ذائقه شما بستگی دارد. شما می توانید با اضافه کردن آب گوشت، و یا کاهش مصرف آن، تعادل غلظت مواد اولیه تهیه شده را تنظیم کنید.

بریانی
بریانی

مرحله پخت نهایی و طبخ بریانی اصفهانی

طبخ بریانی اصفهانی به صورت نهایی، نیاز به ابزارهای مخصوصی دارد. برای انجام این کار، شما باید ازکفگیرهای مخصوص پخت استفاده کنید. با این حال چنانچه این محصول در دسترس شما نبود، می توانید فرایند سرخ کردن را به صورت دستی انجام دهید. برای  انجام این کار، نیاز است به توضیحاتی که در ادامه مطلب ارائه می دهیم، توجه داشته باشید.
در مرحله اول پخت نهایی و طبخ بریانی، بهتر است دست خود را با آب و صابون بشویید. سپس یک کف دست از ماده نهایی را از ظرف برداشته و آن را در روغن بسیار داغ شده بریزید. این کار را تا پر شدن جای خالی ماهیتابه انجام دهید. زیرا وجود جای خالی در ماهیتابه، ممکن است روغن موجود در ظرف را بسوزاند. پس از سرخ شدن یک طرف کباب بریانی، حالا نوبت به چرخاندن آن رسیده است. شما می توانید این کار را به وسیله کفگیرهای چوبی و فلزی انجام دهید.
در مرحله نهایی تهیه بریانی اصفهانی، نوبت به تزئین این محصول رسیده است. شما می توانید تزئین این خوراکی را به وسیله افزودنی های اصیل ایرانی انجام دهید. به عنوان مثال، می توانید آن را با انواع سبزی و کنجد خام تزئین کنید.

بریونی
بریونی

به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران:
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
×
ورود / عضویت
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
Proceed With WhatsApp
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:60)