دسته بندی مقالات:

خوراک جگر گوسفند

طرز تهیه خوراک جگر گوسفند

بررسی میزان کالری موجود در جگر

برای تهیه خوراک جگر، ابتدا لازم است به بررسی ویژگی ها و ارزش غذایی موجود در جگر بپردازیم. این کار موجب آشنایی بیش تر ما با نیازهای تغذیه ای خود شده و نسبت به آنچه می خوریم، آگاهی پیدا می کنیم. به همین دلیل، در ابتدای این مقاله، به‎بررسی میزان کالری نهفته در انواع جگر پرداخته و اطلاعات شما را در این زمینه افزایش می‎دهیم.
اصولا کالری موجود در بافت گوسفند زنده و تازه ذبح شده، به میزان قابل قبول و تامین کننده ای است. به همین دلیل، می توان آن را به عنوان یک وعده غذایی کامل در نظر گرفت. البته، باید توجه داشت که مصرف هرگونه ماده افزودنی به آن، می تواند کالری موجود در غذای نهایی را افزایش دهد. بنابراین اگر به دنبال بهره مندی از کمترین کالری هستید، باید میزان افزودنی ها را به این ماده کاهش دهید.
اصولا برای تهیه خوراک جگر، کالری نهایی از حد استاندارد خود تجاوز نمی کند. با این حال، بهتر است شما عزیزان نیز هنگام طبخ این خوراک، به میزان ورودی محصولات و مواد اولیه توجه داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است غذای نهایی شما ارزش غذایی فوق العاده بالایی داشته باشد. به طور کلی، مواد معدنی موجود در جگر، شامل موادی هستند که برای فرایندهای مختلف بدن ضروری می باشند. به عنوان مثال، این محصولات به دلیل داشتن رنگدانه های قرمز، بسیار خون ساز هستند.
همچنین میزان انرژی و یا کالری نهایی جگر گوسفند به صورت معقول و مناسبی است. بنابراین افراد می توانند با خوردن این محصول، نیاز روزانه خود را به انواع مواد معدنی و محلول در آب تامین کنند. در ادامه این مطلب، به بررسی مراحل تهیه خوراک با استفاده از جگر گوسفند می پردازیم. پس می توانید برای کسب آگاهی در این باره، ما را همراهی کنید.

تهیه خوراک جگر

تهیه خوراک جگر

مرحله ابتدایی تهیه خوراک جگر

برای طبخ خوراک با استفاده از جگر، روش های بسیار متفاوتی ذکر شده است. برخی از این روش ها در نهایت موجب ساخت خوراک کم کالری شده و برخی دیگر، بسیار چرب و پرکالری هستند. روشی که ما در این بخش به شما ارائه می کنیم، حد واسط میان دو روش ذکر شده است. بنابراین، افراد هیچ گونه نگرانی از بابت دریافت کالری و انرژی اضافی نداشته باشند. زیرا رسپی زیر، یکی از سالم ترین و در عین حال لذیذ ترین دستور پخت هایی است که در کشورمان برای طبخ جگر استفاده می شود.
در مرحله اول طبخ خوراک، باید به آماده سازی اولیه مواد مورد نیاز برای فرایند پخت بپردازید. شست و شوی مواد اولیه ای مانند سیب زمینی، گوجه و جگر، شامل این موارد می شود. پس از آماده سازی اولیه تمامی مواد مورد نیاز، نوبت به برش جگر رسیده است. به این منظور شما باید جگر را به اندازه های مد نظر خودتان تقسیم بندی کنید. بهتر است اندازه ها را کمی کوچک در نظر بگیرید تا هنگام پخت مشکلی برای جگرها به وجود نیاید.
پس از تقسیم و برش بافت جگر، حالا نوبت به پوست کندن سیب زمینی ها و خرد کردن گوجه رسیده است. استفاده از سیب زمینی و گوجه، کاملا اختیاری است. اما به جهت داشتن یک رژیم غذایی سالم حاوی سبزیجات و نشاسته، باید از این محصولات استفاده کرد. می توانید برای خوش طعم تر شدن خوراک، یک گوجه رسیده نیز در آن رنده کنید. این کار علاوه بر خوش طعم تر شدن غذا، بوی بد جگر ها را نیز به طور کامل از بین می برد.

طبخ خوراک جگر گوسفند

طبخ خوراک جگر گوسفند

مرحله دوم پخت خوراک گوسفندی

برای پخت خوراک ، باید پس از انجام مراحل ابتدایی آماده سازی، به سراغ مراحل بعدی بروید. در این بخش، آماده سازی خوراک و همچنین مزه دار کردن آن را برای شما عزیزان توضیح می دهیم. پس می توانید در این بخش نیز ما را همراهی کرده و از اطلاعاتی که در اختیارتان قرار می دهیم بهره مند شوید. همچنین به یاد داشته باشید که دستپخت هر فرد، به میزان تمایل او برای آشپزی بستگی دارد. پس بهتر است برای داشتن غذایی خوشمزه تر، تمامی موارد ذکر شده را با انگیزه و تمایل بیش تری انجام دهید.
در مرحله دوم پخت خوراک، لازم است یک عدد پیاز با اندازه متوسط را پوست گرفته و آن را خرد کنید. می توانید بسته به ذائقه و میل خود، آن را به صورت نگینی و یا حلقه ای خرد کنید. برخی از افراد نیز پیاز را به صورت رنده شده به خوراک اضافه می کنند. البته توصیه ما این است که برای خوش عطر شدن غذا، از ریختن پیاز رنده شده به خورک خودداری کنید.
پس از طلایی شدن رنگ پیازها و افزودن ادویه هایی مانند نمک و زردچوبه، می توانید تکه های بافت جگر که آب آن ها از قبل گرفته شده را به مخلوط پیاز و روغن اضافه کنید. قبل از انجام این کار، شعله گاز را کم کنید تا روغن داغ دست و صورت شما را نسوزاند. پس‎از آن که رنگ جگر‎ها تغییر‎کرد و بوی آن با سایر ادویه‎ها مخلوط شد، می‎توانید گوجه و سیب زمینی نگینی را به‎آن اضافه کنید.

پخت خوراک جگر گوسفند

پخت خوراک جگر گوسفند

آماده سازی نهایی و طبخ خوراک

پس از تفت دادن و نهایتا پخت خوراک ، حالا نوبت به آماده سازی آن برای مصرف رسیده است. شما می توانید پنج دقیقه قبل از برداشتن خوراک از روی شعله، به آن فلفل اضافه کنید. البته این امر بستگی به ذائقه شخصی و تمایل شما در مصرف دارد.
استفاده از سبزیجات تازه و برش خورده در کنار خوراک، طعم و مزه لذت بخشی به آن می دهد. به همین دلیل، بهتر است هنگام استفاده از موادی مانند گوجه خرد شده، خیارشور و فلفل دلمه ای نیز استفاده کنید. همچنین شما می توانید بسته به علاقه خود، نان های مختلفی را برای مصرف انتخاب کنید. برخی از افراد از نان لواش برای سرو خوراک استفاده می کنند. برخی دیگر نیز تمایل به استفاده از نان باگت سبوس دار دارند.
کلام آخر این است که تهیه خوراک، کار آسان و ساده ای است. تنها برای پخت بهتر این محصول، لازم است از فرایندهای اصولی تولید آگاه شوید. در این صورت، می توانید خوشمزه ترین و لذیذ ترین خوراک را برای خود و خانواده خود تهیه کنید.
برای آگاهی از قیمت گوسفند، شما عزیزان می توانید به وب سایت ها و مراجع حضوری فروش دام مراجعه کنید.

خوراک جگر گوسفند

خوراک جگر گوسفند

به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران:
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
×
ورود / عضویت
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
Proceed With WhatsApp
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:60)