دسته بندی مقالات:

خورشت بامیه با گوشت گوسفند

طرز تهیه خورشت بامیه با گوشت گوسفند

فایده مصرف گوشت برای تامین کم خونی

در تهیه خورشت بامیه، از گوشت لذیذ و تازه استفاده می شود. پس این غذا علاوه بر اینکه طعم منحصر به فردی دارد، مزایای بسیار زیادی نیز به ارمغان می آورد. پیش از اینکه به بررسی پخت و آماده سازی این خورشت بپردازیم، خواهان بررسی گوشت مصرفی در آن هستیم. اصول حرفه ای آشپزی، ما را مجاب می کند تا پیش از پخت یک غذا، تمامی مواد اولیه آن را از منظرهای گوناگون بررسی کنیم. این کار موجب آشنایی بیش تر ما با غذای مورد نظر شده و تمایل به مصرف آن را افزایش می دهد.
برای آماده سازی خورشت بامیه مرغوب، نیازی به خرید گوسفند زنده ندارید. زیرا افرادی هستند که پیش از شما این حیوانات را ذبح کرده و آن را برای استفاده در انواع غذا آماده سازی کرده اند. بنابراین، شما برای تامین نیاز تغذیه ای خود، تنها به یک فروشگاه مجهز گوشت نیاز دارید. اصولا انواع گوشت، مزیت های زیادی را برای بدن افراد به دنبال می آورد. اهمیت مصرف این محصولات به قدری بالاست که در متون دینی ما نیز به آن اشاره شده است.
همچنین، احادیث برخی از بزرگان دین، نشان می دهد مصرف گوشت گوسفند، موجب از بین رفتن کم خونی در افراد می شود. به همین دلیل، امروزه بسیاری از متخصصان علوم تغذیه، افراد کم خون را به خوردن این نمونه از گوشت ملزم می کنند. در ادامه این متن، طرز آماده سازی و پخت خورشت بامیه را برای شما عزیزان قرار داده ایم. شما می‎توانید با آماده سازی و مصرف این غذا، نیاز روزانه خود به انواع آهن و ویتامین های وابسته به آن را جبران کنید.

تهیه خورشت بامیه با گوشت گوسفند

تهیه ابتدایی مواد برای پخت انواع خورشت بامیه

مواد اولیه اکثر خورشت های ایرانی، اغلب شبیه به یکدیگر بوده و اکثر آن ها دارای رسپی ایرانی هستند. با این حال، برخی از انواع خورشت ها هستند که مواد اولیه متفاوتی نسبت به دیگر نمونه ها دارند. خورشت بامیه، از آن دسته خورشت هایی است که مواد اولیه آن متفاوت با سایر غذاهای ایرانی است. علت این امر نیز به دلیل وجود یک خوراکی خوشمزه به اسم بامیه در خورشت است. اصولا بامیه، اصلی ترین عنصر خورشت بامیه به شمار می آید. زیرا تمام عطر و طعم نهایی خورشت، وابسته به این محصول است.
برای تهیه خورشت بامیه، در مرحله اول باید پیاز را پوست بگیرید. اصولا فرایند پوست گرفتن پیاز، ممکن است باعث اذیت و آزار چشم شما شود. به همین دلیل، توصیه می کنیم هنگام خرد کردن پیاز ها به صورت نگینی، حتما خودتان را در معرض هوای آزاد قرار دهید. خرد کردن پیاز به صورت نگینی، روش اصلی برای تهیه خورشت بامیه است
پس از خرد کردن پیاز به صورت نگینی و پیروی از رسپی ایرانی، نوبت به تفت دادن آن رسیده است. تفت پیاز باید تا هنگام سبک و طلایی شدن پیازها انجام بگیرد. پس از انجام این کار، قطعه های گوشت از قبل بریده شده را به قابلمه اضافه کنید. در هنگام سرخ کردن اولیه پیاز و گوشت، نباید هیچگونه نمکی به قابلمه اضافه کنید. زیرا این کار باعث به تاخیر افتادن پخت گوشت می شود. در بخش بعدی، به بیان مراحل بعدی آماده سازی این خورشت معروف می پردازیم. پس بهتر است برای بهره مندی از اطلاعات آن، همراه ما بمانید.

خورشت بامیه
خورشت بامیه

مرحله دوم تهیه خورشت بامیه

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، مرحله ابتدایی پخت بامیه مانند پخت انواع خورشت ایرانی، از یک الگوی ثابت پیروی می کند. اما مراحل بعدی پخت آن، با سایر نمونه ها تفاوت دارد. در ادامه مطلب، به بیان مرحله دوم که یکی از جذاب ترین مراحل تهیه خورشت است، می پردازیم. بنابراین، شما می توانید با خواندن این بخش، نسبت به آماده سازی خورشت آگاه شوید.
• در مرحله دوم پخت خورشت بامیه بر طبق رسپی ایرانی، وقت اضافه کردن رب گوجه فرنگی به خورشت فرا رسیده است. برای هر خورشت چهار نفره و به ازای سیصد گرم گوشت، شما می توانید دو الی سه قاشق غذاخوری رب اضافه کنید. برای خوش رنگ تر شدن خورشت، می توانید از سس گوجه فرنگی خانگی نیز استفاده کنید. همچنین گوجه له شده و رسیده نیز می تواند جایگزین چاشنی ها و رنگ دهنده های مصنوعی شود.
• پس از چند دقیقه حرارت دیدن رب و به اصطلاح از بین رفتن خامی آن، حالا نوبت به اضافه کردن آب رسیده است. پس از افزودن آب به مواد مخلوط شده، باید درب قابلمه را ببندید و زیر شعله را کم کنید. این کار موجب پخت آهسته و آرام خورشت شده و باعث قوام آمدن آن می شود. در برخی از رسپی ها، پس از گذشت حدود یک ساعت، کمی لپه نیز به خورشت اضافه می کنند. این کار نیز به سلیقه و تمایل افراد بستگی دارد. ولی توصیه ما این است که شما نیز کمی لپه به خورشت اضافه کنید؛ زیرا این کار باعث مجلسی تر شدن ظاهر خورشت شما می شود.

خورشت بامیه با گوشت گوسفند
خورشت بامیه با گوشت گوسفند

مرحله سوم تهیه خورشت بامیه

برای پخت انواع خورشت بامیه در مرحله نهایی، باید بامیه هایی که از قبل شسته و تمیز کرده اید را به خورشت اضافه کنید. این کار باید در اواسط پخت خورشت صورت بگیرد. زیرا این سبزیجات نباید بیش از حد باز شوند و به اصطلاح قوام خود را از دست بدهند. اصولا هرچه بامیه دست نخورده تر و کامل تر باشد، مزه خورشت شما بهتر می شود. به همین جهت، شما عزیزان سعی کنید فرایند اضافه سازی بامیه را در نیمه دوم پخت انجام دهید.
پس از آماده شدن و تهیه خورشت بامیه، می توانید آن را در انواع ظروف شیشه ای و چینی سرو کنید. در ضمن، می توانید از انواع خلال چیپس و سیب زمینی سرخ شده نیز برای تزئین این غذا استفاده کنید. سرو برنج قالبی کم چرب در کنار خورشت بامیه می تواند بهترین مزه سازی را برای افراد ایجاد کند.
همانطور که در این مقاله خواندید، کسب اطلاع درباره قیمت گوسفند و گوشت ذبح شده آن، می تواند کمک زیادی در آشپزی بهتر داشته باشد. بنابراین، بهتر است شما عزیزان نیز قبل از انجام هر کاری، به بازارهای فروش این محصولات مراجعه کنید. با این کار می توانید قیمت رسمی هر کیلوگرم گوشت را از فروشندگان مختلف و متنوع جویا شوید.

خورشت بامیه
خورشت بامیه

به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران:
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
×
ورود / عضویت
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
Proceed With WhatsApp
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:60)