دسته بندی مقالات:

دیزی

طرز تهیه دیزی با گوشت گوسفند

مصرف گوشت گوسفند و تأثیرات آن در عملکرد بدن

تا به امروز چقدر به ‌سلامت بدن خود اهمیت داده اید؟ مسلم است که تضمین سلامتی بدون مصرف مواد مغذی اصلی و اساسی اتفاق نمی‌افتد. یکی از این مواد گوشت قرمز است. با کمک این گوشت می‌توان دستور پخت های متنوعی نیز ایجاد کرد. امروز قصد داریم طرز تهیه دیزی با گوشت گوسفند را برایتان توضیح دهیم. می‌توانید از این دستور پخت کمک بگیرید و بهترین غذا را طبخ کنید.
نکته دیگر این‌ که گوشت گوسفند برای بدن سالم هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. از این‌ رو با مصرف گوشت قرمز نه‌ تنها مشکلی برای بدن شما ایجاد نمی‌شود، بلکه به‌ مرور تأثیرات آن را بر ارگان‌های مختلف خود خواهید دید. پس سعی کنید به‌ هیچ‌ عنوان گوشت را از هیچکدام از وعده‌های غذایی خود حذف نکنید. در صورت حذف چنین ماده غذایی اصلی و مهمی، جایگزین کردن دیگر مواد دشوار خواهد بود.
از آنجایی‌ که دیزی یکی از اصیل‌ترین غذاهای ایرانی محسوب می‌شود، طرفداران زیادی دارد. به‌ گونه‌ای که امروزه در سطح شهرهای مختلف رستوران‌هایی با هدف طبخ دیزی پدید آمده‌اند. اگر می‌خواهید هزینه‌ای بابت دیزی رستورانی نپردازید، می‌توانید آموزش تهیه دیزی با گوشت گوسفند را مشاهده کرده و از آن استفاده کنید. دقت داشته باشید که باید تمام مراحل پخت را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید تا غذای شما مانند دستورپخت اصلی، طعم بی نظیری پیدا کند.

دیزی گوسفندی
دیزی گوسفندی

اولین مرحله تهیه دیزی با گوشت گوسفند

همه ما دیزی را به اعتبار ظروف زیبا و سنتی آن می‌شناسیم. در واقع خوردن دیزی زمانی لذت دارد که آن را در ظرف مخصوص سنتی طبخ کرده باشیم. رستوران‌های بزرگ برای طبخ عمده دیزی، گوشت مخصوص را از طریق مراکز فروش گوسفند زنده تهیه می‌کنند. این امر به آن‌ها کمک می‌کند تا هزینه کمتری را در قبال خرید گوشت بپردازند. شما نیز بهتر است برای طبخ دیزی از گوشت مرغوب و تازه استفاده کنید. برخی دیگر از مواد اولیه مورد نیاز در ادامه بیان شده‌اند:
– گوشت گوسفندی مرغوب 400 الی 500 گرم
– نخود نصف پیمانه
– لوبیا ( در صورت نیاز) نصف پیمانه
– سیب زمینی 4 عدد متوسط یا 3 عدد بزرگ( ترجیحا نصف شود)
– پیاز دو عدد متوسط
– گوجه فرنگی تازه 2 عدد
– رب گوجه فرنگی 1 الی 2 قاشق غذا خوری
– ادویه ها( نمک، فلفل، زردچوبه و …) به مقدار لازم

برای این‌ که دیزی شما طعم بهتری بگیرد، در آغاز باید یکی از پیازها را رنده کرده و دیگری را خرد کنید. سپس با مقدار کمی روغن آن‌ها را تفت دهید. پس‌ از این‌ که پیاز رنگ نسبتاً طلایی پیدا کرد، نوبت به اضافه کردن ادویه‌های گوناگون می‌رسد. می‌توانید بر حسب سلیقه هر ادویه‌ای که دوست داشتید اضافه کنید.
پس‌ از چند تفت ساده، گوشت را بشویید و داخل قابلمه قرار دهید تا با ادویه‌ها مخلوط شود. از آنجایی‌ که آبگوشت جزو غذاهای چرب محسوب می‌شود، گوشت گوسفند آن باید دارای چربی و دنبه باشد. البته در استفاده از دنبه زیاده‌روی نکنید زیرا تکرار مداوم این کار می‌تواند برای بدن خطرناک باشد.

آبگوشت
آبگوشت

مرحله دوم تهیه دیزی با گوشت گوسفند

طی مرحله بعدی نوبت به تفت دادن گوشت گوسفند می‌رسد. بهتر است اجازه دهید گوشت تفت بخورد و پس‌ از آن لوبیا و نخود را اضافه کنید. البته شما باید از یک شب قبل نفخ لوبیا و نخود را گرفته باشید.(آن‌ها را شب قبل در یک ظرف آب قرار دهید). در انتها نوبت به اضافه کردن آب جوش می‌رسد. سعی کنید آب جوش را به گونه‌ای اضافه کنید که سطح تمامی مواد را بپوشاند.
اگر آب نجوشیده به داخل قابلمه اضافه کردید، پس‌ از جوشیدن باید کف‌های ایجاد شده در سطح را جمع‌آوری کنید. این کار باعث می‌شود دیزی شما طعم بهتری داشته باشد. در آخر درب قابلمه را قرار دهید، حرارت آن را ملایم کنید و بگذارید تا غذای شما با شعله کم بپزد. طی مدت‌ زمان ۳ ساعت دیزی شما حاضر شده و روغن می‌اندازد. گوشت گوسفند با چربی متعادلی که دارد باعث می‌شود غذا لعاب مناسبی پیدا کند.
بعد از گذشت یک ساعت بهتر از گوجه‌فرنگی‌ها و رب گوجه‌فرنگی را اضافه کنید. می توانید برای افزودن یک طعم متفاوت به دیزی، از زعفران دم شده کمک بگیرید. در آخر نیز سیب‌زمینی‌ها را پوست بگیرید و به داخل قابلمه بیندازید. در نهایت دیزی خوش‌طعم و اصیل شما آماده سرو است. می‌توانید آن را به همراه نان سنگک، سبزی‌ خوردن و دوغ سرو کنید.

دیزی
دیزی

کلام آخر

همان‌طور که اشاره کردیم تازه بودن گوشت به‌ هنگام طبخ دیزی بسیار مهم است. اگر می‌خواهید دیزی شما طعم بی‌نظیر و اصیل خود را حفظ کند، باید سعی کنید از گوشت تازه استفاده نمایید. قیمت گوسفند و گوشت آن توسط قصابی‌ها و مراکز فروش گوشت به‌ صورت منصفانه تعیین می‌شود. در این‌صورت همه افراد می‌توانند به‌ راحتی مرغوب‌ترین نوع گوشت گوسفند را تهیه نمایند. برای اینکه غذای شما طعم بهتری داشته باشد، می توانید مواردی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم را مورد توجه قرار دهید:
1. دیزی یک غذای کاملا ذائقه ای است و برخی از افراد ممکن است نسبت به ادویه های موجود در آن حساسیت نشان دهند. بنابراین خودتان می توانید بر اساس نوع تغذیه خود، طعم دهنده های مختلفی را برای غذای خود انتخاب کنید.
2. وجود لوبیا در داخل دیزی، کاملا سلیقه ای است. برخی از افراد از آن استفاده کرده و برخی دیگر استفاده نمی کنند. بنابراین خودتان باید تصمیم به مصرف آن در داخل غذا بگیرید.
3. مصرف گوشت گوسفند در داخل دیزی، طعم بسیار بهتری به غذا می دهد. این گوشت علاوه بر این که املاح و پروتئین های ضروری را به بدن می رساند، مزه اصلی غذا را نیز بهبود می بخشد.
4. حین پخت و تهیه دیزی با گوشت گوسفند، می توانید مدت زمان پخت را افزایش دهید تا غذای شما غلظت بیشتری پیدا کند. افزایش غلظت غذا بر طعم آن تاثیر می گذارد.
5. دقت کنید که دیزی یک وعده غذایی کامل به حساب می آید و بنابراین بهتر است آن را برای وعده شام استفاده نکنید. سعی کنید که در وعده نهار خود، دیزی میل کنید تا قبل از فرا رسیدن شب و زمان خواب، به خوبی هضم شود.

آبگوشت گوسفندی
آبگوشت گوسفندی

به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران:
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
×
ورود / عضویت
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
Proceed With WhatsApp
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:60)