دسته بندی مقالات:

گوشت گوسفند برای لوبیا پلو

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت گوسفند

بررسی کلی قیمت های مختلف گوشت

برای تهیه لوبیا پلو مجلسی، به گوشت کامل و یا چرخ کرده نیاز داریم. به همین دلیل، باید پیش از هرگونه اقدام به خرید، اطلاعاتی در رابطه با قیمت آن ها کسب کنیم. این کار موجب آماده سازی بهتر برای طبخ و پخت غذا می شود. زیرا هرگونه ماده اولیه بر اساس بودجه شخصی و صرفه اقتصادی تهیه می شود. بنابراین، در ادامه این بخش، به بررسی قیمت های مختلفی که برای این محصولات ارائه می شود، پرداخته ایم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش تر، در این زمینه به مشورت با ما بپردازید.
اصولا قیمت کلی گوسفند زنده، نسبت به سایر تولیدات دامی کمی گرانتر است. با این حال، برخی از فروشندگان هستند که با توجه به اوضاع اقتصادی نامساعد، اقدام به عرضه این محصولات با قیمت ارزان تر می‎کنند. البته لازم به ذکر است که هر قیمت ارزانی را نمی‎توان به پای کیفیت گذاشت و برخی محصولات ارزان قیمت، کیفیت‎های بسیار پایینی دارند. به دلیل نوسانات بازار فروش دام، قیمت نهایی و کلی این محصولات به طور دائم بالا و پایین می رود. همین امر موجب تعادل در سیستم عرضه و تقاضای محصول شده است.
برای اطلاع از قیمت گوسفند، شما می توانید به صورت حضوری به بازارهای فروش تخصصی آن ها مراجعه کنید. در این بازارها تمامی اطلاعات مورد نیاز برای خرید و سفارش این محصولات به شما عزیزان ارائه می شود. در بخش بعدی مقاله، دستور پخت لوبیا پلو با استفاده از گوشت را برایتان ارائه می دهیم. شما می توانید برای کسب اطلاع در این زمینه، ما را تا پایان مطلب همراهی کنید.

گوشت گوسفند برای لوبیا پلو

گوشت گوسفند برای لوبیا پلو

جمع آوری مواد مورد نیاز برای تهیه لوبیا پلو

استفاده از بهترین رسپی پلو، امری است که تجربه فراوانی را در زمینه پخت و پز می طلبد. به همین دلیل، نمی توان با استفاده از یک رسپی و دستور پخت، تبدیل به یک آشپز حرفه ای و کاربلد شد. اما اگر تا پایان این مطلب همراه ما بمانید، یکی از بهترین دستور پخت های لوبیا پلو مجلسی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. بهتر است برای بهره مندی از  این رسپی، آن را در جایی یادداشت کنید و هنگام نیاز، به سراغ آن بروید.
•    برای تهیه لوبیا پلو، ابتدا لازم است مواد اولیه این غذا را به صورت کاملا تازه تهیه کنید. به عنوان مثال، شما می توانید با مراجعه به بازارهای سبزیجات، به خرید لوبیا تازه بپردازید. البته افرادی که شاغل هستند و وقت کافی برای خرید و پاک کردن لوبیای تازه ندارند، می توانند از نمونه های فریز شده استفاده کنند. پس از پاک کردن لوبیاها، حالا نوبت به خرد کردن و تفت دادن آن ها رسیده است. بهتر است آن ها را به اندازه یک بند انگشت خرد کنید. زیرا در این صورت بافت لوبیا کاملا مغز پخت و لذیذ می شود. پس از خرد کردن، این سبزیجات را شسته و در قابلمه مناسب قرار داده و همراه با رب و ادویه سرخ کنید.
•    برخی از افراد هستند که گوشت گوسفند را همراه با لوبیا و گوجه فرنگی تفت می دهند. این امر به ذائقه افراد بستگی دارد و هر فرد بر طبق میل خود، می تواند تفاوت جزئی در طبق ایجاد کند. توصیه ما به شما این است که تمامی مواد اولیه را مطابق با رسپی قرار داده در این صفحه طبخ و آماده کنید.

تهیه لوبیا پلو با گوشت گوسفند

تهیه لوبیا پلو با گوشت گوسفند

مرحله دوم پخت و تهیه لوبیا پلو

پس از اتمام تفت گوشت گوسفند، شما باید لوبیا تفت داده شده را به آن اضافه کنید تا با گوشت مخلوط شود. در این مرحله باید گوجه و رب را نیز به مخلوط اضافه کنید. برای خوش طعم تر شدن مزه غذا، می توانید یک عدد هویج رنده شده را نیز به آن اضافه کنید. البته به یاد داشته باشید که هویج را در مرحله تفت نهایی اضافه کنید. زیرا سرخ شدن بیش از حد آن در روغن، ممکن است باعث تلخی غذا شود.
در پایان و چند دقیقه قبل از‎‎خاموش کردن شعله گاز، می‎توانید یک حبه سیر کوچک رنده شده را نیز  به گوشت گوسفند اضافه کنید. این کار عطر دلپذیری به غذای شما می بخشد. در پایان، شعله گاز را خاموش کرده و بگذارید مخلوط آماده شده کمی سرد شود. سپس با استفاده از یک قاشق تمیز، مقداری از مواد را تست کرده و ادویه های موجود در آن را تنظیم کنید.
اگر احساس کردید نمک غذای شما بیش از حد شده و یا ماده اولیه فلفلی است، می توانید چند تکه سیب زمینی را به صورت برش خورده اضافه کنید. وجود سیب زمینی خام در مخلوط برنج، می تواند موجب تنظیم میزان شوری غذای شما شود. پس از انجام تمامی این مراحل، حالا نوبت به آبکش برنج و تهیه مواد انتهایی برای دم گذاشتن برنج رسیده است. در ادامه این مطلب، مراحل پایانی پخت لوبیا پلو را برایتان توضیح  می دهیم. پس تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

لوبیا پلو

لوبیا پلو

مرحله آبکش و دم گذاشتن نهایی لوبیا پلو با گوشت گوسفند

حالا که گوشت گوسفندی شما سرد شد و مایع موجود در آن، به طور یکنواخت به خورد گوشت رفت، وقت تهیه برنج رسیده است. برای خوش طعم تر شدن غذای نهایی، بهتر است از برنج های ایرانی استفاده کنید. پس از آبکش کردن برنج و شستن آن، مخلوط گوشت و برنج را به صورت لایه لایه در قابلمه می ریزیم. سعی کنید در هر لایه، مقدار متوازنی گوشت و لوبیا توزیع کنید.
در بخش انتهایی بهترین رسپی پلو، ذکر شده که برای تنظیم روغن  غذا، می توانید از روغن حیوانی استفاده کنید. استفاده از روغن حیوانی، سبب خوش عطر شدن غذای شما می شود. به علاوه، با مصرف این محصولات، می توانید میزان کالری نهایی غذای خود را به طور سالم تری افزایش دهید. پس از گذشت حدود یک ساعت، غذای شما آماده شده است. شما می توانید آن را داخل سینی های مسی زیبا و یا بشقاب های سنتی سرو کنید. برای تزئین، اغلب از سبزی هایی مانند سبزی جعفری و گشنیز استفاده می کنند.
با استفاده از گوشت گوسفند، می توان یک غذای کاملا سنتی و قدیمی را پخت و سرو کرد. پس اگر به دنبال پخت یک غذای کاملا سنتی و قدیمی هستید، می توانید این غذا را در آشپزخانه خانه خود طبخ کنید.

لوبیا پلوی گوسفندی

لوبیا پلوی گوسفندی

به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران:
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
×
ورود / عضویت
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
Proceed With WhatsApp
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:60)