دسته بندی مقالات:

کباب چنجه

طرز تهیه کباب چنجه با گوشت گوسفند

بررسی آزادسازی ویتامین های گوشت در بدن

در تهیه کباب چنجه، مقدار زیادی گوشت به کار می رود. یعنی می توان گفت تکه‎های گوشت، اصلی ترین عنصر پخت این غذا به شمار می آیند. به همین دلیل، در ابتدای این مقاله، توضیحاتی در رابطه با سلامت گوشت و همچنین نحوه جذب ویتامین های موجود در آن به شما می دهیم. شما می توانید با استفاده از این اطلاعات، خرید خود را از برترین فروشگاه های گوشت انجام دهید. پس از انجام فرایند خرید، نوبت به آماده سازی و پخت غذا می رسد.
اصولا کباب چنجه با استفاده از گوشت گوسفند تهیه می شود. البته افراد انتخاب های گوناگونی برای پخت و آماده سازی این غذا دارند و نمی توان محدودیتی برای آن در نظر گرفت. با این حال، به دلیل لطافت بسیار بالای گوشت نامبرده، بهتر است شما نیز کباب خود را با آن طبخ کنید. این گوشت ویتامین ها و املاحی در ساختار خود دارد که قدرت جذب بسیار بالایی در بدن دارند. یعنی آن ها به سادگی و بدون استفاده از مکمل های غذایی، از طریق معده و روده جذب بدن می شوند.

گوشت چنجه گوسفندی
گوشت چنجه گوسفندی

ویتامین های موجود در گوشت گوسفند زنده، پس از ذبح این موجود نیز از بین نمی روند. به همین دلیل، گوشت آن ها یک منبع غنی، از انواع ویتامین های محلول و نامحلول است. اصولا کسانی که به بیماری های خونی و سایر امراض جسمانی مبتلا هستند، می توانند گوشت قرمز را به صورت کبابی مصرف کنند. زیرا در این روش پخت، ویتامین ها و همچنین آهن موجود در گوشت به هیچ عنوان از بین نرفته است. در بخش بعدی مطلب، فرایندهای مزه سازی و پخت حرفه ای گوشت را برای شما عزیزان توضیح داده ایم.

کباب چنجه
کباب چنجه

مرحله مزه سازی تکه های گوشت

برای تهیه کباب چنجه، ابتدا لازم است تکه های گوشت را به صورت تمیز شست و شو دهید. این کار را می توان به عهده افرادی سپرد که حساسیتی به بوی نامطلوب گوشت ندارند. شما می توانید یک آبکش را مخصوص شست و شو گوشت و مرغ قرار دهید. این کار از آلودگی سایر آبکش های موجود در منزل شما جلوگیری می کند. پس از شست و شوی تمیز گوشت و گرفتن آب اضافی آن ها، حالا نوبت به برش دادن آن ها رسیده است.
در این مرحله، باید تکه های گوشت را به اندازه های کوچک تری تقسیم کنید. اصولا هرچه تکه ها کوچک تر باشد، غذای نهایی مزه بهتری خواهد داشت. پس از برش دادن گوشت ها به اندازه های مطلوب و دلخواه، بهتر است آن ها را یکبار دیگر به صورت اجمالی با آب بشویید. این کار موجب از بین رفتن رگه های خونی میان بافت گوشتی می شود. پس از شست و شوی مجدد گوشت، آن را گوشه ای قرار داده و بگذارید خوب با دمای محیط هماهنگ شود.
اغلب کباب های ایرانی و تکه های گوشت به وسیله پیاز مزه دار می شوند. کباب چنجه نیز از این قاعده مستثنی نیست. به این منظور، لازم است به ازای چهارصد گرم گوشت، دو عدد پیاز درشت را مصرف کنید. پیازها را به روش عرضی برش داده و آن ها را به صورت کاملا ریز رنده کنید. پس از انجام این کار، بهتر است آبی که در اثر رنده کردن پیاز به وجود می آید را دور بریزید. البته برخی از افراد از آب اضافی پیاز برای مزه سازی بیش تر استفاده می کنند. توصیه ما این است که شما از انجام این کار پرهیز کنید. زیرا این نوع مزه سازی موجب تلخ شدن گوشت شما می شود.

کباب چنجه گوسفندی
کباب چنجه گوسفندی

مرحله مخلوط کردن مواد اولیه برای تهیه کباب چنجه

برای طبخ کباب، گوشت بریده شده باید حداقل به مدت شش ساعت در مخلوط مواد اولیه قرار بگیرد. این کار موجب مزه سازی بیش تر غذا شده و بافت آن را بسیار لطیف و لذیذ می کند. به این منظور و پس از رنده کردن پیاز، نوبت به اضافه کردن ماست رسیده است. اصولا برای چهار صد گرم گوشت، حدود پنج الی شش قاشق غذا خوری ماست نیاز است. پس از انجام این مرحله، نوبت به شست و شو و برش لیمو های تازه رسیده است. برای انجام این کار، می توانید از چند تکه لیموی تازه استفاده کنید.
طبخ کباب بدون استفاده از مزه ترش لیمو، هیچ طعمی خوشی را به شما القا نمی کند. در نهایت، شما می توانید با افزودن روغن زیتون به مقدار اندک، نمک و فلفل، درب ظرف را ببندید. بهتر است پس از انجام تمامی این مراحل، ظرف را درون یخچال قرار دهید. فرایند مزه سازی، حدود شش ساعت طول می کشد. با این حال اگر به دنبال ایجاد مزه ای منحصر به فرد هستید، می‎توانید آن را بیست و چهار ساعت در مخلوط قرار دهید. انجام این کار باعث پخت آسان تر غذا و خوراک نیز می شود و لذت زیادی به شما القا می کند.

کباب
کباب

مرحله پخت و طبخ کباب به صورت نهایی

تهیه کباب چنجه، یک مرحله اصلی و حساس دارد. مرحله به سیخ کشیدن کباب ها و قرار دادن آن ها بر روی شعله مستقیم آتش. این مراحل جزو اساسی ترین مراحل تولید این غذا به شمار می آیند. با اتخاذ روش های مناسب پخت و استفاده از ذغال، می توان کیفیت طعم و رنگ غذا را به میزان قابل قبولی افزایش داد.
به این منظور، لازم است شما بر روی هر سیخ، چند تکه گوشت قرار دهید. می توانید ما بین گوشت ها سبزیجاتی مانند فلفل دلمه ای و زیتون نیز بگذارید. پس از این کار، شما باید کباب را بر روی شعله مستقیم و حرارت قرار دهید. اصولا مدت زمان پخت، بستگی به اندازه های برش گوشت و همچنین میزان مزه سازی گوشت ها دارد. بنابراین، چنانچه احساس کردید گوشت مورد نظر مغز پخت شده است، آن را از روی حرارت بردارید. شما می توانید این غذا را همراه با برنج و یا نان سرو کنید.
برای اطلاع از قیمت گوسفند، می توانید به مراکز خرید آن مراجعه کنید. در این مراکز معقول ترین و مقرون به صرفه ترین قیمت ها برای این محصولات ارائه شده است. بر طبق این قیمت، شما عزیزان می توانید کباب چنجه و یا سایر کباب های مد نظر خود را طبخ و آماده کنید.

به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران:
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
×
ورود / عضویت
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
Proceed With WhatsApp
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:60)