دسته بندی مقالات:

پنیر گوسفندی

فواید و مزایای پنیر گوسفند

در ادامه این مقاله می خواهیم به بررسی فواید و مزایای پنیر گوسفند بپردازیم. همچنین علاوه بر بیان فواید پنیر گوسفندی، نحوه درست کردن آن را نیز بیان می کنیم. از طرف دیگر قیمت اش را محاسبه می کنیم تا افراد با قیمت آن ها بیشتر آشنا شوند.

پنیر گوسفندی

پنیر گوسفندی

نحوه درست کردن پنیر گوسفندی

همان طور که می دانیم پنیر گوسفندی، پنیری می باشد که از شیر گوسفند زنده تهیه و تولید می شود. علاوه بر این می توان گفت، امروزه افراد به دلیل فواید و خاصیت های این پنیر خودشان آن را تهیه می کنند و از خاصیت هایش به خوبی بهره مند می شوند.
از طرف دیگر می توان گفت، مصرف پنیر های صنعتی امروزه بسیار کاهش یافته است؛ چرا که افراد سعی می کنند خودشان با استفاده از شیر گوسفند، پنیر گوسفندی تهیه کنند و از خواص آن به خوبی استفاده کنند و لذت ببرند.
روش های مختلفی برای درست کردن پنیر گوسفندی وجود دارد که افراد با استفاده از این روش ها می توانند به آسانی این نوع پنیر را تهیه کنند و از مصرف آن در وعده صبحانه و حتی در زمان های دیگر لذت ببرند. روش های درست کردن پنیر گوسفند به شرح زیر می باشند:
•    نحوه درست کردن پنیر گوسفندی با قرص پنیر: مواد لازم برای تهیه پنیر با این روش عبارتند از:  شیر، نمک، آب و قرص پنیر. در این روش افراد باید ابتدا شیر را روی حرارت ملایم قرار دهند تا کمی گرم شود؛ اما اجازه ندهند شیر بجوشد. سپس آب، نمک و قرص پنیر را در یک ظرف جدا ریخته تا قرص در آن ها حل شود. زمانی که شیر به حرارت مورد نظر رسید، آن را با مواد مخلوط می کنند و هم می زنند. سپس روی آن را می پوشاند و بعد از یک ساعت دلمه های به وجود آمده را برش می زنند و در آب و نمک قرار می دهند.

•    نحوه درست کردن پنیر گوسفندی با استفاده از مایع پنیر: روش درست کردن این پنیر با استفاده از مایع پنیر، همانند روش بالا می باشد. تنها تفاوت این روش با روش قبلی این است که نیاز به قرص پنیر ندارد و به جای قرص پنیر از مایع پنیر استفاده می کنند. سپس تمام مراحل را که پشت سر گذاشتند، پنیر را برش می زنند و داخل آب و نمک قرار می دهند.
•    نحوه درست کردن این پنیر با استفاده از سرکه: این روش هم همانند روش های قبلی می باشد؛ فقط برای تهیه نیاز به سرکه دارد. یعنی با استفاده از سرکه تمام مراحل قبل را انجام می دهند تا پنیر آماده شود.

پنیر

پنیر

فواید و مزایای پنیر گوسفند

از آنجایی که درگذشته روستاییان و عشایر ها از پنیر گوسفندی استفاده می کرده اند، می‌ توان گفت این پنیر دارای فواید و مزایای بسیار زیادی می باشد و امروزه نیز به دلیل این که هضم آن آسان و راحت می باشد، اکثر افراد آن را مصرف می کنند.
یکی از مهم ترین فواید و مزایای پنیر گوسفند، هضم سریع آن نسبت به انواع دیگر پنیر ها می باشد؛ لذا می ‌توان گفت مصرف آن برای افرادی که دچار سوء هاضمه هستند، مناسب تر است. لذا سیستم گوارشی آن ها این نوع پنیر را بهتر می تواند، تحمل کند.
علاوه بر هضم آسان و راحت این پنیر، وجود مواد مغذی و بسیار مفید نیز باعث افزایش مصرف آن شده است؛ به گونه ای که می توان گفت امروزه اکثر افراد از این پنیر در سبد غذایی خود استفاده می کنند. از طرف دیگر، اکثر افراد به دلیل مزه و طعم لذیذ این پنیر آن را خریداری و یا حتی خودشان تهیه می کنند.
محصولات لبنی تولید شده از شیر گوسفند دارای مواد مغذی بسیار زیادی می باشند و بسیار مقوی هستند. به همین دلیل می‌ توان گفت، امروزه یکی از فرآورده های رایج گوسفندی، پنیر آن می باشد که طرفداران بسیاری را به سمت خود کشانده است.
از دیگر فواید و مزایای این پنیر می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    داشتن انواع اسیدهای چرب مفید و مناسب
•    برخورداری از انواع مواد مغذی و مقوی مانند آهن، کلسیم، روی و….
•    داشتن انواع پروتئین ها و آهن
•    برخورداری از اسید آمینه های ضروری بدن
•    استفاده از این پنیر می تواند در سلامتی پوست نقش بسیار گسترده ای داشته باشد؛ چرا که سرشار از ویتامین ها و کلسیم می باشد.
•    مصرف پنیر گوسفندی از پوکی استخوان جلوگیری می کند و به عنوان یکی از فرآورده های گوسفندی بسیار مفید برای نرمی استخوان می باشد.
اگر بخواهیم مطالبی را در مورد قیمت پنیر گوسفند ارائه دهیم، باید بگوییم که این پنیر دارای قیمت بالا می باشد؛ چرا که سرشار از مواد مغذی و انواع ویتامین ها است. علاوه بر این می توان گفت، قیمت پنیر گوسفندی با توجه به مقدار چرب بودن شیر گوسفند محاسبه می شود و افرادی که قصد خرید این پنیر را دارند، می توانند از دامداران در مورد قیمت واقعی آن ها سوالات خود را بپرسند و سپس آن ها را خریداری کنند.

پنیر و لبنیات گوسفندی
پنیر و لبنیات گوسفندی

حکم خوردن پنیر گوسفندی

همان طور که می دانیم مصرف انواع پنیر مکروه می باشد و در برخی مواقع نیز مستحب است. خوردن پنیر گوسفندی و یا حتی انواع دیگر پنیر ها اگر به تنهایی باشد، مکروه است؛ اما اگر با مواد غذایی دیگر خورده شود کراهت آن از بین می رود و مستحب می شود.
اگر خداوند پنیر را مکروه معرفی کرده است به این دلیل می باشد که دارای ضرر هایی برای افراد است و آن ها برای جلوگیری از این ضرر ها باید پنیر را همراه با مواد غذایی دیگر از جمله گردو مصرف کنند. از طرف دیگر هم می ‌توان گفت، ضرر های پنیر به حدی نبوده است که حرام، معرفی شده باشد.
پس افراد با استفاده از این پنیر می توانند مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کنند و از خوردن آن لذت ببرند. همچنین می‌ توان گفت یکی از نکات بسیار مهم در مصرف آن استفاده از گردو می باشد تا کراهت آن را از بین ببرد و ضرر های مختلف آن جلوگیری کنند.
پنیر تهیه شده از شیر گوسفند

پنیر تهیه شده از شیر گوسفند

به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران:
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
×
ورود / عضویت
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
Proceed With WhatsApp
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:60)