دسته بندی مقالات:

روغن دنبه گوسفند

مزایا و معایب مصرف روغن دنبه گوسفند

مزایا و معایب مصرف روغن دنبه تا حدود زیادی به میزان مصرف شما بستگی دارد که باید به اندازه مصرف شود. با ما همراه باشید تا با اشاره به مزایا و معایب این محصول اطلاعاتی نیز پیرامون گوشت گوسفند و فرآورده های جانبی آن در اختیار شما قرار دهیم.

دنبه گوسفند
دنبه گوسفند

خرید گوسفند به منظور استفاده از فرآورده های آن

همانطور که اشاره شد تمام اعضای گوسفند ارزش غذایی دارد و هر کدام در جایگاه خود هم مقوی و دارای خاصیت می باشد،شاید یکی از دلایل خرید گوسفند به جای خرید گوشت استفاده از تمام اعضای گوسفند می باشد.
در گذشته با خرید گوسفند زنده برای ذبح دست آخر از پی یا چربی اضافی گوسفند روغن دنبه تهیه می کردند این روغن در طب سنتی  جنبه درمانی دارد. بر اساس دیدگاه طب سنتی روغن دنبه را برای زمانی می داند که فرد دارای تحرک زیادی می باشد که می تواند روغن دنبه را حل کند روغن دنبه طبیعت گرمی دارد و از نظر طب سنتی روغنی که طبیعت گرم داشته باشد با بدن سازگار می باشد. متخصصان طب سنتی بر این باورند که اگر روغن دنبه به روش صحیح آن مصرف شود آسیبی به بدن وارد نمی کند. در واقع در گذشته کشاورزان به دلیل فعالیت و تحرک بالا از این روغن استفاده می کردند.
بر اساس دیدگاه طب جدید توصیه می شود از روغن های که حالت جامد دارند استفاده نشود مصرف روغن دنبه نیز اگر نا به جا  و در بین افرادی که قوه هاضمه آنها مشکل دارد مصرف شود ممکن است به فرد آسیب وارد کند.

روغن دنبه گوسفند
روغن دنبه گوسفند

تهیه روغن دنبه گوسفند

انسان سالم محور توسعه پایدار می باشد به همین دلیل نوع تغذیه انسان در سلامتی او موثر خواهد بود یکی از دلایل سلامت افرادی قدیمی تغذیه سالم،طبیعی و ارگانیک بوده که امروزه متاسفانه مصرف چنین غذاهایی به فراموشی سپرده شده است. و یکی از مشکلات عمده افراد بیماری های قلبی عروقی می باشد یکی از دلایل این بیماری مصرف روغن هایی با اسید های چرب بالا می باشد که آسیب جدی به بدن افراد وارد می کند.
فراموش نکنیم اگر در گذشته افراد با مصرف روغنهای حیوانی و غیر اشباع سلامتی کاملتری داشتند به دلیل فعالیت و تحرک بالای آنها بوده و این خود باعث می شده روغن به خوبی در بدن تحلیل رفته و حل شود بدون اینکه باعث گرفتگی عروق شود.
قطعا هر ماده غذایی علاوه بر خواصی که برای بدن دارد دارای مضراتی نیز می باشد و بهتر است در مواردی نسبت به مصرف برخی مواد غذایی حساسیت بیشتری داشت چرا که ممکن است به بدن آسیب وارد کند.
همانطور که اشاره شد روغن دنبه از گذشته مورد استفاده افراد بوده و از آن استفاده می کردند،غالبا افرادی که فعالیت بدنی بالایی دارد به طوری که این فعالیت بدنی به حل شدن روغن کمک می کند با مصرف روغن دنبه به سلامت خود کمک می کنند چون این محصول طبیعی می باشد و هیچ گونه مواد افزودنی غیر مجاز ندارد.

خواص روغن دنبه

1. از مزیت های بارز این محصول کمک به کاهش کلسترول بد خون و متقابلا افزایش کلسترول خوب خون می باشد لازم به ذکر است که این محصول دارای مقدار زیادی اسید های چرب اشباع است که اگر در مصرف آن جانب احتیاط رعایت نشود باعث بروز بیماری های قلبی می شود.
2. جالب است بدانید روغن دنبه به تناسب اندام شما نیز کمک می کند بنابر آنچه از تحقیقات تخصصان طب سنتی بر می آید مصرف روغن دنبه به چاق شدن افراد لاغر و لاغر شدن افراد چاق کمک می کند. از طرفی دیگر باعث تقویت استخوان ها و بالا رفتن توان بدن کمک می کند.
3. خاصیت ضد افسردگی از مزیت ها بارز این روغن میباشد.
4. مصرف روغن دنبه برای افرادی که دچار شکستگی استخوان شده اند از گذشته توصیه می شده حتی در گذشته استعمال این روغن را برای محل شکستگی مناسب می دانستند زیرا باعث زود جوش خوردن شکستگی می شود و به پیشگیری از روماتیسم کمک می کند.

معایب مصرف روغن دنبه

1. مصرف روغن دنبه ای که تفاله آن دچار سوختگی شده است به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا باعث تولید خلط بد در بدن می شود.
2. نباید در مصرف روغن دنبه زیاده روی کرد زیرا این محصول دارای مقدار زیادی اسید های چرب اشباع نشده است می تواند به گرفتگی عروق و بیماری قلبی منجر شود.
3. استفاده از روغن دنبه برای افرادی که اضافه وزن دارد توصیه نمی شود زیرا مضر می باشد مگر اینکه این افراد در کنار مصرف این روغن تحرک و فعالیت بالایی داشته باشند.
در کل مصرف این محصول و زیاده روی در مصرف آن می تواند در بروز مشکلاتی برای بدن تاثیر گذار باشد به ویژه برای افرادی که دچار مشکل ضعف معده و سوءهاضمه می باشند.

به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران:
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
×
ورود / عضویت
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
Proceed With WhatsApp
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:60)