دسته بندی مقالات:

 کباب گوسفندی

پخت کباب با گوشت گوسفند

کدام بخش از گوشت گوسفند برای پخت کباب مناسب است؟

همانطور که می دانیم گوشت گوسفند زنده تازه ذبح شده، طرفداران و مشتریان بسیار زیادی دارد؛ چرا که به عنوان یکی از مفید ترین و پر مصرف ترین گوشت های قرمز دنیا شناخته شده است و چربی آن نسبت به انواع دیگر گوشت ها بسیار کم و ناچیز می باشد.
علاوه بر این می توان گفت، این گوشت دارای طعم بسیار خوب و لذیذ است که این طعم لذیذ و بسیار خوب بیشتر به دلیل داشتن چربی کمتر آن می باشد. همچنین این گوشت برای بدن فواید بسیار زیادی دارد؛ چرا که دارای طبع گرم می باشد.
روشهای مختلفی برای پخت این گوشت و وجود دارد؛ اما اکثر افراد این گوشت ها را کباب می کنند که می ‌توان گفت کباب کردن آن نیز به روش های مختلفی انجام می شود.
علاوه بر این، باید بگوییم که همه بخش ها و قسمت های گوشت گوسفند برای کباب مناسب نمی باشد؛ چرا که با استفاده از هر کدام از بخش های آن می توان غذا های متنوع درست کرد. در ادامه به بررسی بخش های مناسب گوشت گوسفند برای پخت کباب می پردازیم تا افراد به راحتی بتوانند این غذای خوشمزه را درست کنند.
از مهم ترین بخش های این گوشت برای تهیه کباب می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    گوشت راسته برای کباب برگ: یکی از محبوب ترین قسمت های گوشت برای درست کردن کباب، گوشت راسته می باشد که مربوط به بخش های اطراف ستون فقرات می باشد. همچنین می توان گفت این قسمت گوشت به دلیل این که طعم بسیار خوبی دارد و کم می باشد، برای درست کردن کباب برگ مورد استفاده قرار می گیرد.
•    گوشت فیله گوسفند که یکی از بخش های نرم و خوشمزه اطراف کمر گوسفند می باشد. از گوشت فیله بیشتر برای درست کردن چنجه استفاده می کنند. همچنین می توان گفت به دلیل اینکه گوشت فیله نرم و ترد می باشد، برای پخت انواع کباب ها مورد استفاده قرار می گیرد.
•    گوشت سینه: همان طور که می دانیم گوشت سینه یکی از قسمت های سفت و محکم است که بیشتر مناسب برای چرخ کردن و درست کردن کباب کوبیده می باشد. علاوه بر این، گوشت ران گوسفند نیز برای درست کردن کباب کوبیده بسیار مناسب می باشد.

 کباب گوسفندی

 کباب گوسفندی

فوت و فن های درست کردن کباب با گوشت گوسفند

می دانیم که کباب چنجه یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذای سفره های ایرانی می باشد. به همین دلیل افراد برای درست کردن این کباب باید فوت و فن های آن را بلد باشند تا بتوانند مثل کباب های بیرونی و رستورانی آن را درست کنند.
از مهم ترین نکات و فوت و فن های درست کردن کباب با گوشت گوسفند می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1.    یکی از مهم ترین فوت و فن های درست کردن کباب این است که افراد باید بدانند از کدام قسمت گوشت برای درست کردن کباب استفاده کنند. همان طور هم که در بالا اشاره کردیم، بیشتر از گوشت فیله برای پخت کباب چنجه استفاده می کنند؛ زیرا نرم و ترد می باشد و طعم بسیار خوبی دارد.
2.    قرار دادن گوشت ها در ماست و یا سس های سفید برای نرم شدن و لطیف شدن آن ها
3.    یکی دیگر از فوت و فن های درست کردن کباب این است که افراد بهتر است از چند تکه دنبه استفاده کنند تا کباب ها خشک نشوند و چرب بمانند.
4.    از آنجایی که نمک باعث می شود گوشت سفت و محکم شود، بهتر است هنگام پختن از آن استفاده شود.
5.    استفاده از کره و زعفران نیز می تواند در طعم و ترد و خوشمزه شدن کباب ها تأثیر بسیار زیادی بگذارد.
این مواردی که بیان کردیم، از مهم ترین فوت و فن های درست کردن کباب می باشد که افراد باید هنگام درست کردن کباب به آن ها توجه بسیار زیادی داشته باشند.
علاوه بر این، یکی دیگر از مهم ترین و موثرترین روش های درست کردن کباب که در طعم، نرم شدن و راحت درست کردن آن تاثیر بسیار زیادی می گذارد، استفاده مناسب از بخش های مختلف گوشت برای درست کردن آن است. به عبارت دیگر می‌ توان گفت افراد باید بدانند که کدام بخش گوشت برای پخت کباب مناسب تر است.
به همین دلیل افراد باید برای پخت کباب از گوشتی استفاده کنند که دارای مقداری چربی باشد؛ زیرا این چربی باعث نرم و لطیف شدن گوشت و کباب می شود و می تواند طعم بسیار خوشمزه و منحصر به فردی را برای آن به وجود بیاورد.

کباب گوسفند

کباب گوسفند

فواید پخت کباب با گوشت گوسفند

همان طور که می دانیم گوشت دارای ارزش غذایی بسیار زیادی برای بدن انسان می باشد که افراد می توانند به روش های مختلفی آن را درست کنند و مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را تامین کنند.
علاوه بر این می توان گفت، امروزه گوشت گوسفند به دلیل اینکه دارای آهن، مواد ریز مغذی، ویتامین، کلسیم و… می باشد، طرفداران بسیار زیادی دارد. از طرف دیگر، این گوشت به دلیل اینکه می تواند از بروز سرطان، التهاب های سرطانی و تومور های بدخیم جلوگیری کند، مشتری و طرفداران بسیار زیادی دارد.
یکی از نکات بسیار مهم در خرید گوشت گوسفند این است که افراد باید آن ها را بر اساس روش های مختلفی که می خواهند بپزند، خریداری کنند. همچنین آن ها باید خواص و فواید این گوشت ها را در نظر بگیرند و از فروشگاه های مناسب و خوب که قیمت گوسفند مناسب و مقرون به صرفه خریداری کنند.

 کباب کوبیده گوسفندی

 کباب کوبیده گوسفندی

به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران:
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
×
ورود / عضویت
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
Proceed With WhatsApp
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:60)