دسته بندی مقالات:

خرید گوسفند

چگونگی خرید گوسفند زنده برای عید قربان

چگونگی خرید گوسفند زنده برای عید قربان کار پیچیده و سختی نیست بلکه شما می توانید به راحتی آنچه را مد نظر دارید خریداری نمایید. لازم است قبل از خرید نکاتی مهم در خصوص سلامت و کیفیت نهایی دام  گوشت آن داشته باشید سپس اقدام به خرید کنید. با ما همراه باشید تا اطلاعاتی پیرامون فروش گوسفند زنده،قیمت گوسفند زنده،گوسفند،گوسفند زنده و خرید گوسفند زنده در اختیار شما قرار دهیم.

خرید گوسفند
خرید گوسفند

خرید گوسفند سالم و با کیفیت

امروزه با توجه به افزایش جمعیت، تقاضا برای مواد غذایی نیز افزایش پیدا کرده است. در این بین یکی از محصولات غذایی که از نیاز های اساسی جوامع بشری می باشد گوشت است. گوشت گوسفند  یکی از منابع بسیار مهم از مواد مغذی می باشد که می تواند به تامین پروتئین بدن کمک کند. مصرف گوشت تازه و سالم به سلامتی بدن کمک می کند.
اما باید توجه داشته باشید همانطور که گوشت می تواند به سلامتی بدن کمک کند اگر ناسالم باشد می تواند سلامتی انسان را به خطر اندازد،زیرا ممکن است برخی دام ها در دامداری هایی که چارچوب های بهداشتی را رعایت نمی کنند مبتلا به برخی بیماری ها شوند و متاسفانه صاحبان دامداری به منظور جلوگیری از تلف شدن دام اقدام به ذبح آن کنند و از همین طریق گوشت ناسالم و مبتلا به میکروب در بازار توزیع شود. توصیه می شود قبل از خرید از مکان مورد نظر اطمینان کامل حاصل نمایید سپس اقدام به خرید گوشت داشته باشید.
البته برخی بسیاری افراد در عید قربان اقدام به خرید گوسفند زنده از دامداری ها دارند، از مزیت های انتخاب چنین روشی این است که از سلامت دام تا حدودی اطلاع پیدا می کنند. ممکن است هزینه نسبت به خرید گوشت افزایش داشته باشد اما شما با پرداخت هزینه برای خرید گوسفند تمام اعضای گوسفند را خواهید داشت و در نهایت برای شما مقرون به صرفه خواهد بود.
توصیه می شود افرادی که قصد خرید گوسفند دارند قبل از خرید به نکات مهم که در ادامه ذکر می شود بپردازند تا در نهایت بتوانند دامی را خریداری  کنند که علاوه بر سلامت جسمی دارای کیفیت نیز باشد. زیرا قطعا کیفیت گوشت یکی از فاکتور های اساسی است که خریداران به آن توجه ویژه ای دارند.

خرید گوسفند
خرید گوسفند

نحوه خرید گوسفند زنده

همانطور که اشاره شد به دلیل اطمینان از کیفیت گوشت خیلی از افراد خود تصمیم به خرید و به ذبح گوسفند برای عید قربان از دامداری هایی مانند دامکالا می گیرند. خرید گوسفند زنده و سالم کار پیچیده ای نیست شما حتی می توانید به جای مراجعه به مراکز و میدان های فروش دام از طریق اینترنت و بدون حضور فیزیکی از طریق سایت اقدام کنید. از مزیت های مفید این روش ها این است که شما تا حدود زیادی در وقت خود صرفه جویی کرده اید.
شما از هر طریقی که بخواهید برای خرید گوسفند اقدام کنید قبل از خرید باید از محیط سالم دامداری اطمینان کامل داشته باشید و همچنین از سلامت دام هایی که در دامداری نگهداری می شوند. برای اطمینان از بهداشتی بودن محیط می توانید از دامداری هایی خرید کنید که دارای مجوز بهداشتی از جهاد کشاورزی می باشند.
توجه داشته باشید که هیچ گاه دام را از دلالان خریداری نکنید و تا حد امکان واسطه را حذف کنید زیرا ممکن برخی از این دلالان به منظور سود بیشتر اقدام به افزایش وزن گوسفند کنند. در این شیوه مقداری زیادی نمک به همراه علوفه به دام ها داده می شود و آنها بعد از مصرف علوفه احساس تشنگی زیادی می کنند و آب فراوانی می خورند و این اقدام باعث افزایش وزن دام ها می شود و می تواند برای دلالان دارای سود باشد. خریداران نیز ممکن است متوجه چنین اقدامی نشده باشند و دام را خریداری کنند در صورتی که این افزایش وزن در گوشت دام نخواهد بود.
برای جلوگیری از چنین مشکلی توصیه می شود خرید دام را از طریق مراکز صنعتی انجام دهید. زیرا این مراکز بهداشت نسبتا بیشتری در مقایسه با مراکز غیر مجاز دارند. در چنین مراکزی دامپزشک قبل از ذبح دام را معاینه می کند تا از سلامتی کامل دام ها اطمینان پیدا کنند و سپس گوسفندان را با شیوه های کاملا بهداشتی ذبح میکنند.
البته ممکن است همیشه قصد از خرید گوسفند  ذبح کردن آن نباشد بلکه ممکن است افراد برای پرواربندی اقدام به خرید گوسفند کنند که در چنین شرایطی باید در زمان مناسب برای خرید اقدام کنند. در خصوص  خرید گوسفند در هر فصلی که باشد بهتر است به مراکزی مراجعه کنید که دارای تاییدیه دامپزشکی باشند، دلیل آن هم این است که این مکان ها انواع نژادهای گوسفند سالم را دارند و شما به راحتی می توانید انتخاب کنید.
به عنوان نکته پایانی باید اشاره کرد برای خرید گوسفند زنده مورد نیاز خود می توانید به مرکز خرید و فروش دام زنده در محل زندگی خود مراجعه کنید و قبل از خرید از سلامت دام خود اطمینان حاصل فرمایید سپس اقدام به خرید کنید. اگر زمان کافی برای خرید گوسفند و دام زنده ی مورد نیاز خود ندارید می توانید گوسفند و دام مورد نیاز خود را با مشخص کردن تمام ویژگی هایی که مد نظر دارید به صورت آنلاین سفارش دهید و در محل مورد نظر خود تحویل بگیرید. در این روش تمامی دام ها از سلامت کامل برخوردار هستند.

به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران:
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
×
ورود / عضویت
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
Proceed With WhatsApp
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:60)