دسته بندی مقالات:

کله گوسفند

کله گوسفند چه خواصی دارد

یکی از غذاهای معروف ایرانی کله پاچه است که بسیار محبوب و لذیذ می باشد. این غذا از غذاهای سنگین است که انرژی بسیار زیادی دارد. کله پاچه حاوی کلسترول و پروتئین و تمامی ویتامین ها است و می تواند به ترمیم و رشد استخوان ها کمک کند، همچنین به بافت بهتر تمامی سلول ها نیز کمک می کند. جالب است بدانید این غذا در دسته غذاهایی با طبع سرد قرار دارد و اگر بخواهیم کامل تر توضیح دهیم باید بگوییم قسمت کله سرد و تر و قسمت پاچه سرد و خشک است. برای آشنایی بیشتر با این قسمت از بدن گوسفند زنده تازه ذبح شده با ما تا انتها همراه باشید.

کله گوسفند

کله گوسفند

 توسط تحقیقات فراوانی که بر روی کله پاچه انجام شده است مشخص شده که بهترین زمان مصرف کله پاچه در وعده صبحانه است چون بسیار مقوی و سنگین است و باید بعد از مصرف آن حتما تحرک داشت تا به خوبی هضم شود. بیشتر پزشکان معتقدند این غذا را به هیچ عنوان نباید در وعده شام مصرف شود زیرا ناراحتی گوارشی و بی خوابی را به همراه خواهد داشت.
قسمتهایی از کله پاچه که مورد استفاده قرار می گیرد
کله پاچه بخش های بسیار زیادی دارد مانند گوشت صورت، بناگوش، مغز ، چشم، زبان و غیره ولی قسمتی که بیشترین مصرف را دارد دست و پای گوسفند است. در زیر به معرفی مهم ترین خاصیت های هر قسمت پرداخته ایم:
•    مهم ‌ترین خاصیت زبان گوسفند: زبان گوسفند حاوی ویتامین B و دیگر ویتامین ها است که در عملکرد بیشتر و بهتر سیستم عصبی و خونرسانی بسیار کاربرد دارد. ویتامینی که در زبان گوسفند وجود دارد و بسیار ویژه و معروف است B12 می باشد.

•    مهم‌ترین خاصیت پاچه گوسفند: مغز گوسفند کلسترول بالایی دارد ولی باید بگوییم که پاچه گوسفند نسبت به مغز خواص بیشتری دارد چون پاچه گوسفند تمامی زخم های داخلی را بهبود می بخشد و درون بدن سلول سازی می کند . همچنین کله پاچه کوآنزیم دارد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و استحکام سازی استخوان ها و سلول ها نیز مي شود . اگر به صورت متعادل کله پاچه را مصرف کنید تمام شکستگی های استخوان را درمان می کند و خونریزی رحم ، بواسیر ، مشکلات گوارشی ، مشکلات معده و روده و غیره را بهبود می بخشد .

تقویت بدن با کله ‌پاچه

کله پاچه به تقویت عمومی بدن کمک بسیار زیادی می کند. همانطور که اشاره کردیم مغز طبع سردی دارد و حتما باید آن را با سرکه، آویشن و یا خردل مصرف کرد تا دچار مشکلی نشود. از مصرف بیش از حد کله پاچه به شدت بپرهیزید چون ممکن است تاثیر عکس بگذارد و به جای بهبود قلب و عروق باعث انسداد و بسته شدن رگ های قلب شود و بیماری ها را دوچندان افزایش دهد .

کله پاچه
کله پاچه

معرفی تمامی اجزای کله پاچه

تمامی اجزای کله پاچه حاوی آهن، روی، پروتئین و غیره هستند که پروتئین به ترمیم و رشد بیشتر بافت و سلول های بدن کمک بسیار زیادی می کند و بسیاری از بیماری ها را نیز کاهش می دهد و استخوان های شکسته ، پوکی استخوان و غیره را نیز درمان می کند. بنا گوش و یا گوشت صورت حاوی تمام ویتامین ها است و پروتئین بسیار زیادی را نیز دارد.  زبان گوسفند ویتامین ویژه ایی دارد که به‌ 12 B بسیار معروف است و در خون سازی، عملکرد بهتر سیستم عروقی و عصبی بسیار کاربرد دارد.
پاچه گوسفند طبع سردی دارد و خواصی چون رقیق کننده خون، بهبود زخم های داخلی و غیره را نیز به همراه خود دارد. در پاچه گوسفند کوآنزیم وجود دارد که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی دارد و از آسیب به سلول ها جلوگیری می کند و سیستم دفاعی بدن قوی تر می شود و از سکته های مغزی و قلبی ، سرطان ، فشار خون ، چربی خون و غیره جلوگیری می کند.
مصرف بسیار زیاد این غذا ضرر هایی را به دنبال خود دارد ولی عضوی از کله پاچه که ضرر بسیار کمی دارد و مصرف طولانی آن مضر نیست پاچه است چون خون را چسبنده می کند و باعث می شود که شکستگی استخوان درمان شود و همچنین دیگر در بدن قولنج به وجود نمی آید.
همچنین مصرف نمودن پاچه برای بیمارانی که به تب مبتلا هستند و یا سستی روده دارند و یا کسانی که نمی‌خواهند غذای زیادی مصرف کنند بسیار مناسب است و انرژی بالایی دارد.
اگر در یک ماه به صورت منظم پاچه را مصرف نمایید تمامی ویتامین های مورد نیاز را تامین می کند و سیستم ایمنی بدن قوی تر می شود.
توجه داشته باشید ویتامین های B در کبد جذب می شود و مصرف بی رویه آن مضرات بدی می تواند به جای بگذارد و اصلا برای بیمارانی که به بیماری های کبد مبتلا هستند مناسب نیست .
نکته ای قابل ذکر این است که قیمت گوسفند و قیمت کله و پاچه گوسفند در زمانی که شما گوسفند زنده خریداری میکنید بسیار به صرفه تر از خرید جداگانه این اعضای گوسفند است.

به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران:
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
×
ورود / عضویت
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
Proceed With WhatsApp
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:60)