فروش عمده گوسفند برای حسینیه ها و هیئت ها

مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)

مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)از جمله مراسم ریشه دار شیعیان در ایران و اقصی نقاط جهان است که به مناسبت شهادت آن حضرت و جمعی از یاران با وفایشان، در سال 61 هجری قمری در واقعه کربلا انجام می شود. این مراسم از روز اول ماه محرم سال قمری شروع شده و تا روز نهم ماه محرم (به نام تاسوعا) و روز دهم ماه محرم (به نام عاشورا) ادامه دارد. مراسم شام غریبان در شب دهم محرم و مراسم اربعین در چهلمین روز شهادت آن حضرت در تاریخ 20 صفر، از جمله روزهای مهم مراسم سوگواری حضرت امام حسین (ع) است.


Sheep-for-Hussainiya-04.jpg


هیئت یا حسینیه ، محل برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا

این مراسم عموما به همت خیرین و با کمک های اقشار مختلف جامعه و به صورت کاملا مردمی برگزار می‎شود. محل برگزاری مراسم عزاداری در مکانی به نام حسینیه یا هیئت است که با توجه به همراهی اقشار مختلف جامعه می توان گفت این مراسم به یک آیین ملی و مذهبی آیینی تبدیل شده است. حسینیه ها معمولا در مراکز شهر و دارای معماری بسیار ساده ای هستند. از جمله حسینیه های معروف ایران، حسینیه اعظم زنجان در شهر زنجان، تکیه بزرگ تجریش در شهر تهران، حسینیه بزرگ فهادان در شهر یزد و حسینیه امینی ها در قزوین هستند.



نحوه برگزاری مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)

مراسم عزاداری عموما با قرائت آیاتی از قرآن آغاز می شود. بعد از آن با قرائت زیارت و دعا ادامه پیدا می کند. سپس با سخنرانی یکی از علما یا روحانیون در هیئت مراسم ادامه دارد. سخنران یا واعظ معمولا به تبیین قیام امام حسین (ع) ، پیروزی حق علیه باطل در حادثه کربلا و ابعاد وجودی آن حضرت یا مسائل روز اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و مذهبی می پردازد. بعد از آن مداح به مرثیه خوانی و مداحی می پردازد و مراسم سینه زنی و عزاداری اصلی آغاز میشود و تا پاسی از شب ادامه پیدا میکند. در شهرهای مختلف جلوه های دیگری از جمله نخل گردانی، گِل مالی، زنجیر زنی و … نیز همراه با مراسم انجام می پذیرد.

ذبح گوسفند یا دام قربانی برای عزاداران حسینی

یکی از بخش های مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، قربانی کردن گوسفند زنده یا انواع دام قربانی، برای ادای نذر در هیئت ها، حسینیه ها و تکایا است. این مراسم معمولا جلوی پای دسته عزاداری انجام می پذیرد. در این مراسم، بعد از قربانی کردن دام زنده و ذبح آن، گوشت گوسفند قربانی شده برای تهیه غذای نذری برای عزاداران و سوگواران آن حضرت، استفاده میشود. غذای رایج برای مراسم نذری امام حسین (ع) قیمه است که با همکاری متولیان مراسم عزاداری و نیز کمک خیرین و با گوشت گوسفند قربانی، تهیه میشود.



غذای نذری امام حسین (ع)

طبق گفته های علمای دین، انجام نذر باعث گسترش فرهنگ اسلامی و پایدار بودن ارادت به ائمه اطهار می شود. همچنین به فرموده پیشوایان فقه شیعه، انجام آداب نذری پشتوانه ای برای تداوم راه امام حسین (ع) است. در روایات بسیاری از بزرگان دین انجام فریضه نذری، باعث تقرب به خداوند شده است و انجام این فریضه با عبادت معبود برابر شده است.



دامکالا تامین کننده عمده گوسفند زنده برای هیات ها و حسینیه ها

دامکالا با ارج نهادن به مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، جهت تسهیل خرید گوسفند برای مراسم، تسهیلات و امکانات ویژه ای را ترتیب دیده است. از جمله این تسهیلات، انتخاب گوسفندان از سایت، ارسال رایگان دام، قیمت متفاوت و ارزان در خرید گوسفند به صورت عمده برای هیئت ها و حسینیه های عزاداری حضرت امام حسین (ع) و نیز زمانبندی دقیق ارسال و ذبح حیوان و … است. جهت هماهنگی خرید گوسفند، با ما در تماس باشید.


×
ورود / عضویت
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
Proceed With WhatsApp
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:60)