دسته بندی مقالات:

قورمه سبزی با گوشت گوسفندی

گوشت گوسفندی مخصوص برای قورمه سبزی

گوشت گوسفندی مخصوص برای قورمه سبزی

در ادامه مقاله می خوانیم که گوشت گوسفندی برای تهیه و طبخ قورمه سبزی چه فواید و خاصیت هایی دارد. همچنین در این مقاله می خواهیم به بررسی طرز تهیه قورمه سبزی با گوشت گوسفندی بپردازیم و مطالبی را در مورد این که کدام بخش از این گوشت برای تهیه قورمه سبزی مناسب می باشد، ارائه دهیم.

قورمه سبزی با گوشت گوسفندی
قورمه سبزی با گوشت گوسفندی

طرز تهیه قورمه سبزی با گوشت گوسفندی

از آنجایی که قورمه سبزی یکی از غذا های اصیل ایرانی به شمار می رود، طرز تهیه خوشمزه و لذیذ آن اهمیت بسیار زیادی دارد. این خورشت خوشمزه و خوش عطر در شهر های مختلف کشور ما طرز تهیه متفاوتی دارد و از مواد غذایی متنوع نیز در آن استفاده می کنند.
طرز تهیه قورمه سبزی با گوشت گوسفند اینگونه است که افراد باید مواد غذایی مورد نیاز این نوع غذا را با توجه به تعداد افراد در نظر بگیرند. مواد لازم برای تهیه قورمه سبزی عبارت اند از گوشت گوسفند به مقدار لازم، سبزی خورشتی، زردچوبه، نمک و فلفل، پیاز، آب، لوبیا چیتی و یا لوبیا قرمز.
خانم ها برای درست کردن قرمه سبزی می بایستی گوشت گوسفندی را با توجه به تعداد افراد در نظر بگیرد. به عنوان مثال می توان گفت برای هر نفر باید سه تکه گوشت گوسفندی متوسط در نظر گرفته شود. برای تهیه این غذای اصیل افراد می توانند از انواع گوشت ها مانند گوشت گوسفند، گوشت گوساله و…. استفاده کنند. اما می‌ توان گفت گوشت گوسفند به دلیل اینکه دارای پروتئین و کالری بسیاری می باشد، برای طبخ و تهیه این غذا مناسب تر است؛ چرا که استفاده از این نوع گوشت در غذا باعث مجلسی شدن آن می شود.
یکی از نکات بسیار مهم در طبخ قورمه سبزی گوشت گوسفند، توجه به پر چرب بودن گوشت می باشد؛ چرا که این گوشت بعد از پخت به دلیل چربی هایی که دارد، جمع می شود. لذا افراد باید تکه های این نوع گوشت را به صورت درشت خرد کنند تا در غذا مشخص باشد.
برای تهیه قرمه سبزی، لوبیا ها به مقدار لازم باید از قبل خیس شوند. سپس هنگام پخت، سبزی و دیگر ادویه های لازم را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کمی با آب پخته شود. زمانی که این مواد کمی پخته شدند، سبزی و گوشت را به آن اضافه می کنیم تا روی شعله ملایم پخته شوند. از طرف دیگر می توان گفت، نیم ساعت قبل از صرف این غذا می توانیم با استفاده از دو عدد لیمو عمانی طعم و عطر این غذا را دو برابر کنیم و سپس نوش جان کنیم.
به دلیل اینکه خورش قورمه سبزی یکی از غذا های محبوب هر سفره ایرانی می باشد، افراد باید به مزه و طعم آن توجه بسیاری داشته باشند و این غذا را با بهترین عطر و طعم تهیه کنند.

قرمه سبزی با گوشت گوسفندی
قرمه سبزی با گوشت گوسفندی

کدام بخش از گوشت گوسفندی برای تهیه قورمه سبزی مناسب است؟

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم، خورش قورمه سبزی یکی از غذا های محبوب سفره های ایرانی می باشد. لذا می توان گفت لازمه طبخ و تهیه این غذا استفاده از گوشت گوسفند می باشد و افراد می توانند از انواع گوشت برای تهیه این غذا استفاده کنند.
علاوه بر این می توان گفت، گوشت گوسفند خاصیت های بیشتری برای طبخ این غذا دارد؛ چرا که به دلیل داشتن چربی بسیار، داشتن طعم و عطر بی نظیر و فوق العاده، می تواند این غذا را مجلسی کند. به همین منظور این گوشت به عنوان یکی از بهترین انواع گوشت های قرمز برای تهیه خورش ها مورد استفاده قرار می گیرد.
گوشت مناسب برای تهیه قورمه سبزی، گوشتی است که دارای استخوان و یا حتی بی استخوان می باشد. برخی از افراد به دلیل طعم بی نظیر گوشت های استخوانی، در خورشت های خود از این نوع گوشت استفاده می کنند. اما برخی از آن ها هم هستند که از گوشت های بی استخوان برای تهیه خورشت استفاده می کنند. یکی از نکات بسیار مهم در استفاده از گوشت گوسفند برای قورمه سبزی این است که بدانیم کدام بخش از این گوشت برای تهیه قورمه سبزی مناسب می باشد.
یکی از مناسب ترین قسمت گوشت گوسفندی برای تهیه قورمه سبزی استفاده از گوشت ران گوسفند می باشد؛ چرا که این بخش از گوشت دارای چربی بسیار کم می باشد و نسبتاً خشک است. به همین دلیل هنگام پخت جمع نمی شود. لذا افراد می توانند با استفاده از این قسمت گوشت، خورشت خوشمزه و لذیذی را درست کنند.
علاوه بر این، گوشت ماهیچه نیز یکی دیگر از مهم‌ ترین قسمت این گوشت می باشد که اکثر افراد برای طبخ انواع خورشت ها از جمله قورمه سبزی از آن استفاده می کنند؛ چرا که دارای لعاب بسیار زیادی می باشد و باعث خوش عطر شدن غذا می ‌شود.
از دیگر قسمت های گوشت گوسفندی برای تهیه خورش می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    گوشت سر سینه گوسفند: این قسمت گوشت از زیر شکم جدا می شود و گاهی دارای دنده و استخوان است. به همین منظور می تواند طعم بی نظیر و فوق العاده ای را برای خورش به وجود بیاورد.
•    کتف گوسفند و گوشت سردست: این قسمت گوشت گوسفندی هم می تواند یک انتخاب مطمئن عالی برای استفاده در خورش باشد که قیمت ارزانی هم دارد.

قورمه سبزی
قورمه سبزی

خرید گوشت گوسفندی مخصوص برای قورمه سبزی

همان طور که می دانیم این گوشت گوسفند به دلیل اینکه خاصیت های بیشتری نسبت به انواع دیگر گوشت ها دارد و دارای طبع گرم می باشد، قیمت گوسفند نیز نسبتا گران تر از سایر پروتئین ها  است. اما می توان گفت هر یک از بخش های این گوشت دارای قیمت متفاوت و متغیر می باشند.
در بالا اشاره کردیم که کتف گوسفند و گوشت سردست می تواند یک انتخاب عالی برای تهیه خورش باشد؛ چرا که علاوه بر لعاب داشتن و طعم بی نظیر، دارای قیمت ارزان تری می باشد و افراد می توانند با خرید این قسمت گوشت، غذای خوشمزه و خوش طعمی را تهیه کنند.

به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران:
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
×
ورود / عضویت
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
Proceed With WhatsApp
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:60)