دسته بندی مقالات:

جگر گوسفند سالم

چگونه جگر سالم گوسفند را تشخیص دهیم؟

چگونه جگر سالم گوسفند را تشخیص دهیم؟ برای پاسخ به این سوال لازم است ابتدا قبل از خرید به نکات مهم توجه کنید و حتما محصول را از مکان های بهداشتی خریداری کنید. با ما همراه باشید تا با پاسخ به این سوال اطلاعاتی نیز پیرامون فروش گوسفند زنده ، قیمت گوسفند زنده ،گوسفند زنده و خرید گوسفند زنده در اختیار شما قرار دهیم.

جگر گوسفند سالم
جگر گوسفند سالم

خرید و فروش گوسفند زنده

امروزه با توجه به افزایش جمعیت ، تقاضا برای مواد غذایی نیز افزایش پیدا کرده است. در این بین یکی از محصولات غذایی که از نیاز های اساسی جوامع بشری می باشد گوشت است. گوشت گوسفند  یکی از منابع بسیار مهم از مواد مغذی می باشد که می تواند به تامین پروتئین بدن کمک کند. مصرف گوشت تازه و سالم به سلامتی بدن کمک می کند.
به منظور تامین این نیاز اساسی جامعه بسیاری از افراد با احداث دامداری های صنعتی و گله داری،دامداران روستایی و عشایر اقدام به پرورش گوسفند زنده می کنند. در واقع این افراد با در نظر گرفتن برنامه غذایی مقوی در مدت زمان مشخص دام را به وزن مطلوب برای فروش در بازار آماده می کنند.
قطعا کیفیت مطلوب در قیمت نهایی تاثیر خواهد گذاشت و این دو یعنی قیمت و کیفیت از فاکتور های مهم در زمان خرید و فروش گوسفند زنده می باشد که خریداران به آن توجه می کنند.  خیلی از افراد به جای خرید گوشت اقدام به خرید گوسفند زنده می کنند تا از این طریق گوشت سالم و با کیفیتی داشته باشند. قطعا خرید گوسفندزنده نسبت به خرید گوشت به صرفه تر خواهد بود و در چنین حالتی شما علاوه بر گوشت دیگر اعضای مفید و مقوی گوسفند را نیز خواهید داشت.
یکی از قسمت های خوشمزه و مفید گوسفند جگر آن می باشد که طرفداران زیادی دارد و به شدت برای درمان کم خونی می تواند مفید باشد. برخی افراد به دلیل خاصیت موجود در جگر آن را از قصابی ها خریداری می کنند اما باید توجه داشته باشند که حتما از سالم بودن جگر اطمینان کافی داشته باشند.

جگر گوسفند

جگر گوسفند

چگونگی تشخیص جگر سالم گوسفند زنده

جگر منبع غنی از ویتامین های حیاتی و سرشار از آهن و اسید فولیک می باشد که برای بدن بسیار مقوی است. به همین منظور مصرف آن برای افرادی که کم خونی دارند توصیه می شود. اما همانطور که توضیح داده شد بهتر است قبل از خرید از سالم بودن جگر گوسفند اطمینان حاصل نمایید که این کار خیلی پیچیده و سختی نیست شما با نگاه کردن به ظاهر آن متوجه خواهید شد، جگر ناسالم معمولا رنگ کدری دارد و دارای لکه های رنگی می باشد.
برای تشخیص جگر سالم از ناسالم باید به رنگ و بافت آن توجه ویژه داشته باشید. جگر سالم دارای لبه های تیز می باشد و بافت آن قوام کافی دارد اما جگر ناسالم لبه های متورم و رنگ پریدگی دارد. در واقع رنگ زرد ، تیره بودن بیش از اندازه بوی نامطبوع می تواند از دلایل شایع در ناسالم بودن جگر باشد. برای خرید مطمئن می توانید از محصولی استفاده کنید که مهر دامپزشکی دارند و ذبح آنها به روش اصولی و بهداشتی صورت گرفته است.
البته باید توجه داشت که ممکن است شما جگر را از قصابی یا دیگر فروشگاه ها خریداری نمایید ولی در هنگام نگهداری فاسد شود برای جلوگیری از چنین مشکلی می توانید بعد از خرید اگر به مدت کوتاه قصد نگهداری آن را دارید در یخچال با دمای 4 درجه سانتیگراد به مدت دو روز نگهداری کنید اما اگر قصد دارید مدت طولانی تری از آن نگهداری کنید در فریزر با دمای 18- درجه سانتیگراد قرار دهید. جگر را تا 3 ماه می توان در فریزر نگهداری کرد در این خصوص توجه داشته باشید که جگر را در پلاستیک های شفاف بسته بندی کنید و هیچگاه برای بسته بندی گوشت و فرآورده های آن از پلاستیک رنگی استفاده نکنید.

جگر گوسفند خراب
جگر گوسفند خراب

برای زمانی که می خواهید از جگر فریز شده استفاده کنید می توانید آن را به مدت چند ساعت در دمای بیرون از یخچال در یک ظرف درب دار قرار دهید تا یخ آن باز شود. توجه داشته باشید که بعد از باز شدن یخ جگر باید بلافاصله آن را پخت و هیچگاه جگر را مجدد  در یخچال  قرار ندهید زیرا کیفیت گوشت در چنین حالتی پایین آمده و ممکن است باعث فاسد شدن آن شود.
توصیه می شود اگر فرآورده های گوشتی را به صورت بسته بندی خریداری میکنید حتما به نحوه بسته بندی، تاریخ تولید و انقضاء آن توجه ویژه داشته باشید تا محصولی سالم و بهداشتی خریداری نمایید. برای افرادی که جگر سرا دارند و ممکن است در هنگام خرید تا رسیدن به محل مورد نظر زمان طولانی تری را سپری کنند توصیه می شود از یخچال های سیار استفاده کنند تا فاسد نشود.
به عنوان نکته پایانی باید اشاره کرد آنچه در هنگام خرید فرآورده های گوشتی اهمیت دارد توجه به بهداشت می باشد زیرا در ناسالم و بی کیفیت بودن محصولات تاثیر خواهد گذاشت. حتما از فروشگاه های معتبر خرید انجام دهید تا از کیفیت محصول خاطر جمع باشید آنچه شما به عنوان جگر سالم گوسفند زنده خریداری می کنید باید دارای شفافیت و رنگ قرمزی مایل به قهوه ای بوده و هیچگونه بوی نامطبوعی نداشته باشد در غیر این صورت ممکن است فاسد بوده و از خرید آن خودداری کنید.

به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران:
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
×
ورود / عضویت
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
Proceed With WhatsApp
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:60)